فرق هتل All و Uall، هتل آل و یوآل چه تفاوتی دارند؟

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
دانستن فرق هتل آل و یوآل به شما کمک می‌کند که برای محل اقامت و همچنین بودجه سفرتان تصمیم درستی بگیرید. در این مقاله تفاوت هتل آل و یوآل را بررسی خواهیم کرد.

دانستن تفاوت هتل آل و یوآل زمانی برای شما مهم می‌شود که قصد سفر به یکی از شهرهای ساحلی ترکیه، قبرس یا جنوب شرقی آسیا را داشته باشید. با توجه به رونق تور آنتالیا میان ایرانیان، معمولا زمانیکه میخواهید محل اقامتتان در این شهر را انتخاب کنید، با تعدادی از هتل های آل و یو آل مواجه خواهید شد که کار را برای شما کمی دشوار خواهند کرد. اگر میخواهید فرق هتل آل و یوآل را بدانید تا برای سفرتان بهترین تصمیم را بگیرید، در این مقاله از بلاگ نگارستان سفر همراه ما باشید.

انواع هتل‌ها در جهان

همانطور که می‌دانید هتل‌ها بر اساس خدمات، کیفیت و البته سطح امکاناتشان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از این هتل‌ها اقتصادی هستند و برای سفرهای خوش‌قیمت مناسب هستند، برخی نیز در دسته‌بندی هتل‌های لوکس قرار می‌گیرند و برای سفرهای لاکچری و خاص مناسب هستند. به‌طور کلی هتل‌ها در جهان به هتل‌های اکونومی، هاستل‌ها، بوتیک هتل‌ها، متل‌ها، ریزورت‌ها، هتل آپارتمان‌ها، سوئیت هتل‌ها، هتل‌های زنجیره‌ای و ... تقسیم‌بندی می‌شوند و بر اساس خدماتشان در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند. برخی از هتل‌ها فقط یک اقامت ساده را برای مسافران فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر امکانات رفاهی با کلاس بالا یا منحصر به فرد را به مهمانانشان ارائه می‌دهند. در نتیجه نوع هتل، هدف شما از سفر را تعیین می‌کند.

تفاوت هتل آل و یو آل

هتل های All و Uall

در دسته هتل‌های لاکچری و معمولا ساحلی، می‌توان به دو نوع از هتل‌ها اشاره کرد. هتل‌هایی که خدمات آل اینکلوزیو (All Inclusive) را ارائه می‌دهند و هتل‌هایی که خدمات اولترا آل اینکلوزیو (Ultra all inclusive) را برای مسافرانشان در نظر گرفته‌اند. این هتل‌ها معمولا در مناطق ساحلی مانند هتل های آنتالیا، یا مناطق گرمسیری قرار دارند و در دسته هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره لوکس هستند.

هتل های آل اینکلوزیو

ویژگی‌های مشترک هتل های آل (All) و یو آل (Uall)

اولین ویژگی هتل های آل و یو آل این است که، با رزرو آن‌ها تقریبا تمام هزینه‌های تورتان را پرداخت کرده‌اید و خیالتان بابت وعده‌های غذایی و تفریحاتتان راحت خواهد شد. اگر قصد دارید در سفرتان آرامش داشته باشید و بیشتر زمانتان را در استخر یا ساحل بگذرانید و قصد گشت‌و‌گذار در شهر را ندارید، هتل های آل و یوآل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این هتل‌ها معمولا مجموعه‌ای از خدمات و تفریحات مانند استخر، رستوران، کافه، ماساژ، سالن بدنسازی، ساحل اختصاصی، سونا و پارک آبی را در اختیار مسافرانشان قرار می‌دهند و آن‌ها را از هر جهت تامین می‌کنند، بنابراین با اقامت در این نوع هتل‌ها به خارج شدن از هتل احتیاجی نخواهید داشت و می‌توانید تمام سفرتان را در محل اقامتتان خلاصه کنید. هتل های آل و یو آل معمولا در شهرهای ساحلی کشورهایی مانند ترکیه، قبرس و آسیای جنوب شرقی واقع شده‌اند.

تفاوت هتل های آل و یوآل

هتل آل (All Inclusive) به چه هتلی گفته می‌شود؟

هتل های آل اینکلوزیو معمولا در دسته هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره هستند که امکانات لوکسی را در اختیار مهمانانشان قرار می‌دهند به طوریکه بعد از رسیدن به این هتل‌ها احتیاجی به خارج شدن از آن‌ها نیست و تقریبا تمام امکانات تفریحی و اقامتی به بهترین نحو برای مسافران فراهم خواهد شد.

این نوع هتل‌ها سه وعده غذایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده را به صورت رایگان به مهمانانشان ارائه می‌دهند. البته باید بدانید که هزینه تمام این وعده‌های غذایی در هنگام رزرو از شما دریافت شده است. خدمات این هتل‌ها معمولا شامل استخرهای ویژه، رستوران، بوفه، ماساژ، سونا، خرید، باشگاه بدنسازی و انواع تفریحات و سرگرمی‌ها است. این را هم در نظر داشته باشید با توجه به نوع هتل، ممکن است در هتل‌ های یوآل هم برای استفاده از برخی از خدمات ویژه مانند اسپا و ماساژ از شما هزینه اضافی دریافت شود.

هتل یو آل (Ultra all inclusive) به چه هتلی گفته می‌شود؟

این نوع هتل‌ها نیز مانند هتل‌های یوآل خدمات بسیاری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این هتل‌های فوق‌العاده و معمولا پنج ستاره، هزینه‌ای از مهمانان خود برای وعده‌های غذایی و همچنین نوشیدنی و تفریحات دریافت نمی‌کنند. علاوه‌بر این، این نوع هتل‌ها معمولاً ساحل اختصاصی دارند که به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.  هتل یو آل اغلب به این معنی است که در آن انواع خدمات مانند ماساژ، ورزش و نوشیدنی‌های خاص را می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید. البته این مورد به نوع هتل شما نیز بستگی دارد، پس قبل از استفاده بهتر است از پذیرش در مورد خدمات رایگان هتلتان سوال کنید.

فرق هتل های آل و یوآل

تفاوت هتل All و Uall در چیست؟

همانطور که گفتیم این هتل‌ها ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند و در اصل قضیه که اقامت لوکس همراه برخی از خدمات رایگان است، تقریبا یکسان هستند، اما باید در نظر داشت که این دو نوع هتل تفاوت‌های مهمی هم با هم دارند که در هزینه آن‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. مهمترین و البته اصلی‌ترین تفاوت هتل های آل و یوآل، تفاوت در ساعات ارائه خدمات آن‌ها است.

در هتل‌های آل معمولا سرو وعده‌های غذایی تا ساعت 23 و در برخی تا ساعت 24 انجام می‌شود و اگر شما قصد داشته باشید بعد از این ساعات در غذاخوری هتل غذا یا نوشیدنیتان را میل کنید، باید هزینه‌ای اضافی بپردازید. این در حالی است که در هتل های یوآل شما با این مشکل مواجه نخواهید شد و معمولا سرو غذا و نوشیدنی تا ساعت 3 یا 4 بامداد و برخی به صورت 24 ساعته انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

دومین تفاوت هتل All و Uall به خدمات کافه و نوشیدنی مربوط می‌شود. در هتل‌ های آل شما برای استفاده از نوشیدنی‌های معمولی نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما اگر بخواهید از منوی گران‌قیمت انتخاب کنید باید هزینه اضافی بپردازید، در صورتیکه در هتل‌های یوآل این مورد نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارد و معمولا تمام نوشیدنی‌ها به صورت رایگان سرو خواهند شد.

سومین فرق هتل آل و یوآل در خدمات رایگان مربوط به تفریحات و سرویس‌های اسپا است. در اکثر هتل های آل (All) برای استفاده از خدمات خاص مانند ماساژ، پارک آبی و تفریحات ساحلی باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. البته ممکن است در اولین استفاده این خدمات رایگان باشند اما برای استفاده‌های بعدی قطعا نیازمند تهیه بلیط خواهید بود. در هتل های یو آل (Uall) اما اوضاع متفاوت است. شما در هتل های یوآل برای استفاده از خدمات خاص و تفریحات معمولا نیازمند پرداخت هزینه نیستید و این خدمات به صورت رایگان برایتان انجام خواهد شد.

چهارمین فرق هتل All و Uall نیز به رستوران‌های خاص هتل مربوط می‌شود. در هتل های آل معمولا استفاده از رستوران‌های خاص هتل، شامل هزینه و رزرو وقت خواهد بود، در صورتیکه در هتل های یو آل برای استفاده رایگان از این رستوران های خاص هیچ محدودیتی نخواهید داشت و تنها رزرو رستوران برای استفاده از آن کافی است.

تفاوت هتل آل و یوآل

چرا در هتل All و Uall اقامت کنیم؟

هتل های آل و یوآل نه تنها دهکده‌هایی پر از امکانات هستند و نیاز شما را از هر جهت برآورده می‌کنند، بلکه محیطی خاص و آرام را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند. در این هتل‌ها شما دغدغه تهیه غذا و رفت‌و‌آمد را نخواهید داشت و می‌توانید از زمان سفرتان بهترین استفاده را ببرید. اگر به‌دنبال سفری آرام و لوکس هستید، هتل‌های آل و یوآل بهترین انتخاب برای شما و خانواده و به‌خصوص کودکانتان خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله تفاوت هتل آل با یوآل را بررسی کردیم، اکنون با توجه به نیازتان از سفر و بودجه خود می‌توانید یکی از این هتل‌ها را انتخاب کرده و از سفرتان نهایت لذت ببرید. توجه داشته باشید که خدمات هتل های آل و یوآل در تمام موارد یکسان نیستند و در هر هتل با توجه به سطح و رده‌بندی متفاوت است، پس قبل از رزرو هتل در مورد خدمات آن تحقیق کنید. برخی از هتل های آل و یوآل شامل مراکز خرید اختصاصی هم هستند و وجود این موارد شما را از مراجعه به شهر بی‌نیاز می‌کنند.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf