پنج مکان دیدنی در هند

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری

هند کشوری با قدمت بسیار و اماکن زیبا از جمله کشورهای توریستی است ، در این مقاله نگاهی به برخی از این اماکن می اندازیم.

قلعه سرخ دهلی

 قلعه سرخ دهلی اثری باقیمانده از دوران مغول‌ها است. در سال ۱۶۳۸، زمانی که شاه‌ جهان پایتخت را از آگرا به دهلی منتقل کرد، دستور ساخت‌وساز قلعه سرخ را با استفاده از تجربه‌ی ساخته‌های قبلی صادر کرد. از همین رو این مکان به طرز قابل توجهی با نمونه‌های همتایش در آگرا متفاوت ساخته شده است. ورودی تاثیرگذار قلعه با نام دروازه لاهور که حتی از دروازه‌ی دهلی هم بزرگ‌تر است، توسط امپراتور برای جشن‌های تشریفاتی استفاده می‌شد. 



غارهای الفتا


غارهای الفتا مجموعه ای از غارهای سنگی را شامل می‌شود که درکوهی در جزیره الفنتا حکاکی شده‌اند و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت شده. قدمت این مجموعه به قرن پنجم باز میگردد و تشکیل شده از پنج معبد هندو و دو غار معبد بودایی است که تا سده‌ی ۱۵۰۰، جزو مناطق زیارتی شهر بودند. 

قلعه منار

قطب منار (Qutub Minar) بخشی از مجموعه قطب را در دهلی نو تشکیل می‌دهد و با ارتفاع ۷۳ متر، یک پلکان مارپیچ با ۳۷۹ پله دارد. قدمت این بنا که یکی از چشم‌اندازهای مشهور شهر است، به سال ۱۱۹۲ بر می گردد. از این سازه به‌عنوان یکی از اولین و چشمگیرترین نمونه‌های معماری هندو-اسلامی یاد می‌کنند. 

کاخ جهانگیر

کاخ جهانگیر که با نام جهانگیر محل شناخته می‌شود، وسیع ترین کاخ ساخته شده در قلعه آگرا محسوب میشود. و به دستور اکبر شاه ساخته شده. او قصر منحصربه‌ فردی برای پسر مورد علاقه خود، جهانگیر می‌خواست و از همین رو، آن را کاخ جهانگیر نام نهاد.



تاج محل

تاج محل بنایی زیبا و باشکوه در هند است ،  به عبارتی نوعی نماد برای این کشور محسوب می‌شود و از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به شمار می‌آید. از این عمارت مرمرین چشم‌نواز امروزه به‌عنوان یکی از پرآوازه‌ترین بناهای موجود در جهان نام می‌‌برند که ساختمان آن با ترکیبی از معماری ایرانی، ‌گورکانی و اسلامی شکل گرفت.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf