مجسمه علی و نینو در باتومی گرجستان

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری

مجسمه علی و نینو یکی از معروف ‌ترین جاذبه های گردشگری در باتومی گرجستان هست که از آن به عنوان سمبل و نماد باتومی یاد می کنند و نمایانگر عشقی نافرجام است. طراحی این مجسمه 7 متری به گونه ای است که اجزای این دو مجسمه در یک زمان مشخص در هم ادقام شده و به صورت یک پیکر در می آیند و پس گذشت زمانی مشخص از هم جدا شده و به طرف مخالف هم حرکت میکنند و از هم دور می شوند که در واقع نمادی از روح این دو عاشق است که در ساحل باتومی بهم می‌ رسند.

این اثر هنری بازتابی از رمانی عاشقانه از نویسنده معروف، قربان سعید است که این رمان به 30 زبان مختلف دنیا ترجمه شده است و فیلم سینمایی آن نیز بر اساس همین داستان در سال 2016  ساخته شده است این داستان به این گونه بیان شده که علی پسری مسلمان است که عاشق نینوی مسیحی می‌شود این عاشق و معشوق به‌ خاطر دین‌ های متفاوت، با مخالفت شدید خانواده روبه رو می شوند و اجبارا از یک دیگر جدا می‌شوند. در انتها با مرگ علی که در مقابله با حمله ارتش روسیه اتفاق می افتد، این داستان به صورت غم انگیزی به پایان می رسد.

مجسمه علی و نینو طی شبانه روز توسط یک اهرم قوی به حرکت در می آید و جالب این است که  بینندگان با دیدن وصال این دو عاشق به وجد می آیند و شروع به تشویق آن ها می کنند. حتما بازدید از این تندیس زیبا را به گردشگران توصیه میکنیم زیرا این مجسمه قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد و چند دقیقه ای مات و مبهوت عظمت این دو تندیس می شوید بازدید از این مجموعه رایگان می باشد و دیگر جاذبه های گردشگری مثل برج الفبا و چرخ فلک باتومی در اطراف این مجسمه قرار گرفته اند.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf