موزه آینده دبی

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری

موزه آینده دبی یکی از جدید ترین موزه های شهر دبی میباشد و همچنین در کشور امارات متحده عربی این موزه یکی از منحصر به فردترین جاذبه های دیدنی این شهر لوکس و لاکچری میباشد که معماری خاص و شگفت انگیزی دارد. این موزه ی بسیار زیبا و باشکوه یکی از زیباترین ساختمان های جهان می باشد که در نوع خود بی نظیر است یکی از جاذبه های دیدنی دبی موزه آینده می باشد معماری این موزه به گونه ای است که دارای مهندسی پیشرفته و طراحی فوق العاده زیبا و پیچیده میباشد و به طور کلی این موزه برای ترویج توسعه و نوآوری و فناوری به ویژه در زمینه های هوش مصنوعی و رباتیک می باشد و با استفاده از فناوری پیشرفته تصویر آینده بشریت را به نمایش می گذارد و در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی می باشد و بینندگان را به آینده نزدیک تر هدایت می کند با ما همراه باشید تا بتوانید بیشتر با موزه ی آینده آشنا شوید.

معماری موزه آینده

ساخت موزه حدود شش سال طول کشید و در آخر در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد. این موزه بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ۷۷ متر ارتفاع این ساختمان زیبا می باشد. هزینه ساخت این موزه حدود ۱۳۶ میلیون دلار می باشد. این موزه شبیه به کاف ساخته شده است و در کل نماد سه چیز می باشد تپه سبز رنگی که موزه روی آن قرار دارد نماد زمین است و مرکز تو خالی آن نشان دهنده این است که آینده ای ناشناخته در انتظار می باشد و در آخر طرح کاو ساختمان نمادی از انسانیت است.

سخنان شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی به زبان عربی درباره آینده شهر دبی روی دیوارهای بیضوی شکل این موزه خوشنویسی شده است که پنجره های این بنا به حساب می آید و این جمله ها و سخنان از جنس پنل های کامپوزیت ضد حریق می باشد. این ساختمان زیبا و منحصر به فرد ۷ طبقه دارد که یک طبقه آن به کودکان اختصاص داده شده و در آن میتوانند چالش های تبدیل شدن به قهرمانان آینده را برای خود کشف و حل نمایند و سه طبقه از موزه به سناریوهای احتمالی برای توسعه منابع فضایی ، مهندسی و زیستی ، سلامت و تندرستی اکوسیستم و معنویت تخصص داده شده است و همچنین این موزه زیرزمینی مجهز برای خدمات اولیه دارد که به صورت سه طبقه در زیر تپه سبز واقع شده است و داخل آن لابی کافه ها ، رستوران ها ، سالن اجتماعات ، پارکینگ خودرو ها و خرده فروشی و خدمات ساختمانی قرار گرفته است و طبقه های دیگر ساختمان به مسائلی در زمینه‌هایی مثل سلامت آب غذا و حمل و نقل و انرژی می پردازد.

شرایط بازدید از موزه آینده

زمان بازدید گردشگران می تواند بین ۲ تا ۳ ساعت باشد و موزه آینده از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب یکسره باز است علاوه بر این که بازدید کنندگان می توانند از پارکینگ موزه به صورت رایگان استفاده نمایند.

هزینه بازدید از موزه آینده

می توانید بلیط موزه آینده را هم به صورت آنلاین خریداری کنید و هم به صورت حضوری در قسمت لابی در قسمتی که به خرید بلیط اختصاص داده شده است بلیط را تهیه فرمایید. بازدید از موزه برای کودکان و سالمندان و معلولان امارات به صورت رایگان میباشد و برای افراد بالای سه سال قیمت بلیط موزه ۱۴۵ دلار است.

بهترین راه برای رسیدن به موزه آینده

در دبی شما میتوانید با راه های متفاوتی خود را به موزه آینده برسانید. یکی از بهترین راه ها که سریع و مقرون به صرفه است مترو می باشد که با سوار شدن در خط مترو قرمز شما می توانید به ایستگاه مترو امارات تاورز که نزدیکترین ایستگاه به موزه آینده است بروید و از این ایستگاه تاورز تا موزه حدود ۳ دقیقه پیاده روی فاصله است و شما می توانید با تاکسی هم خود را به این موزه برسانید البته حمل و نقل با تاکسی برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

 آدرس موزه آینده دبی : بزرگراه شیخ زاید ، ترید سنتردو ، موزه آینده دبی

جاذبه های گردشگری نزدیک به موزه آینده

در نزدیکی این موزه زیبا جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدید از موزه از این جاذبه ها هم دیدن کنید :

  • کافه ها و رستوران های متنوع
  • برج خلیفه و دبی مارینا
  • قلعه تاریخی الفهید
  • برج خلیفه و مسجد جمیرا الکبیر
  • موزه سکه و دیوار قدیمی و تاریخی دبی
  • مسجد جامع دبی در منطقه بر (Bur)و معبد هندو دبی

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf