راس الخیمه امارات کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟

گردشگری
راس الخیمه یکی از شهرهای ساحلی و دیدنی امارات متحده است که اکنون مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته که به مقاصد جدید و لوکس علاقه دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با این مقصد زیبا بیشتر آشنا کنیم.

راس الخیمه نام شهری کمتر شناخته شده است که سفر به آن میان گردشگران رواج چندانی ندارد. وقتی صحبت از سفر به امارات متحده می‌شود، نام دبی و ابوظبی در صدر است. اما برای گردشگرانی که کشف کردن جزئی از سفرشان محسوب می‌شود، راس الخیمه گزینه مناسبی خواهد بود. حتی اگر با تور دبی سفر می‌کنید و زمان زیادی برای اقامت در این شهر دارید، می‌توانید سری به راس الخیمه هم بزنید. در این مقاله از بلاگ نگارستان پرواز قصد داریم به صورت مختصر از شهر راس الخیمه بگوییم. همراه ما باشید.

راس الخیمه کجاست؟

وقتی به امارات متحده عربی فکر می‌کنید، دبی یا ابوظبی نام‌هایی هستند که در ذهن شما نقش می‌بندند، اما راس الخیمه یکی دیگر از امارت‌های مهم امارات متحده عربی است که به‌تازگی رنگ‌و‌روی جدیدی به خود گرفته و به عنوان مقصدی متفاوت در امارات شناخته می‌شود.

راس الخیمه بزرگ‌ترین شهر و پایتخت امارات راس‌الخیمه، در امارات متحده عربی است. این شهر پس از دبی، ابوظبی، شارجه، العین و عجمان، ششمین شهر بزرگ امارات است. راس الخیمه توسط یک رود به دو قسمت شهر قدیمی و شهر جدید تقسیم شده است. این مقصد گردشگری جدید اکنون در دوران طلایی خود به سر می‌برد و به تازگی چندین هتل لوکس نیز در آن افتتاح شده است.

در حالی که دبی به دلیل وجود آسمان خراش‌ها، مراکز خرید و جاذبه‌هایش معروف است، راس الخیمه حال و هوای متفاوتی دارد. این شهر که به عنوان امارت طبیعت شناخته می‌شود، مرکز هتل‌های لوکس، سواحل زیبا و مناظر خیره کننده از خلیج فارس است. از ویژگی‌های راس الخیمه می‌توان به هزینه کمتر نسبت به دبی برای اقامت و آب‌و‌هوای مناسب آن اشاره کرد. بنابراین اگر قصد بازدید از آن را دارید، اکنون زمان انجام این کار است.

نقشه راس الخیمه

چگونه به راس الخیمه سفر کنیم؟

راس الخیمه، شهر ساحلی و زیبای امارات متحده در کنار خلیج فارس است که در فاصله 1 ساعته از دبی قرار دارد. در واقع اگر شما به دبی سفر می‌کنید و از نظر زمان محدودیتی ندارید، می‌توانید با استفاده از تاکسی خود را به راس الخیمه برسانید و از دیدنی‌های آن نیز بازدید کنید.

اکنون بسیاری از مسافران شهر دبی که قصد دارند از ریزورت‌های با کیفیت و ساحلی استفاده کنند، هتلشان را در این منطقه رزرو می‌کنند و با طی مسافتی 113 کیلومتری خود را به اقامتگاهشان می‌رسانند. توجه داشته باشید که هتل‌های اصلی شهر راس الخیمه کمتر از یک ساعت با فرودگاه دبی فاصله دارند.

راس الخیمه

چرا باید به راس الخیمه سفر کنیم؟

اگر اهل کشف مناطق جدید هستید و به‌دنبال مقصدی می‌گردید که سفر شما را متفاوت‌تر کند، راس الخیمه می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. البته این شهر یکی از بهترین مناطق امارات متحده برای گذراندن تعطیلاتی رویایی نیز به‌شمار می‌آید. راس الخیمه، شمالی‌ترین منطقه امارت امارات متحده عربی است که در کنار سواحل زیبای خلیج فارس قرار دارد و یکی از برترین مقاصد سفر در خاورمیانه محسوب می‌شود. این شهر مملو از مناظر خیره‌کننده، هتل‌های ساحلی، تاریخ جذاب و مراکز خرید لوکس است.

راس الخیمه

مراکز گردشگری و جاهای دیدنی راس الخیمه

اکنون که تا حدودی با این شهر آشنا شدید، قصد داریم به طور مختصر از جاهای دیدنی راس الخیمه بگوییم تا اگر قصد سفر به آن را داشتید، فرصت را از دست ندهید و از زمانتان بهترین بهره را ببرید.

مناظر طبیعی راس الخیمه

زیبایی طبیعت راس‌الخیمه در کنار آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس و پس‌زمینه کوه‌های هاجر خیره‌کننده است. وجود تپه‌های شنی صحرای عربستان که به کوه‌هایی در شرق محدود می‌شود، واحه سرسبز در جنوب با باغ‌های سبزیجات و نخل‌های خرما، سواحل بکر غربی با شن‌های طلایی و آب درخشان، این شهر را به مقصدی دیدنی برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های راس الخیمه این است که 64 کیلومتر خط ساحلی دارد. به طور خلاصه، در راس الخیمه بهترین فرصت برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی را خواهید داشت. سواحل راس الخیمه مانند ساحل الحمرا، واقع در ریتز-کارلتون و ساحل جزیره آل مرجان در ریکسوس باب البحر، مجهز به امکانات مدرن هستند.

سواحل راس الخیمه

جاذبه ‌های راس الخیمه

راس الخیمه جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. الجزیره الحمرا، یک شهر خالی از سکونت کاملاً حفاظت شده است که تاریخ آن به قرن هفدهم باز می‌گردد و برای علاقه‌مندان به تاریخ یکی از بهترین جاهای دیدنی راس الخیمه محسوب می‌شود. همچنین برای گردشگرانی که به کنکاش در فرهنگ کشورهای دیگر علاقه دارند، موزه ملی، محل اقامت سابق خانواده سلطنتی قرن هفدهم، پیشنهاد می‌شود.

یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی راس الخیمه، قلعه ضایه (dhayah) است. این قلعه به عنوان یک سازه دفاعی برای شهر ساخته شد. در بالای آن، منظره‌ای باورنکردنی از کوه‌ها، دریا و باغ‌های اطراف را خواهید دید.

راس الخیمه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی در شبه جزیره عربستان شناخته می‌شود. تاریخ این امارت بر اساس مسیرهای تجاری باستانی از جمله جاده ابریشم دریایی است، در نتیجه، راس‌الخیمه به‌خاطر سنت‌های فرهنگی‌اش معروف است و شیوه زندگی بادیه‌نشینان را به خوبی می‌توانید در آن مشاهده کنید. برای درک بیشتر این فرهنگ، می‌توانید شاهین‌بازی، شتر دوانی و غواصی صید مروارید را در این شهر امتحان کنید.

قلقه ضایه راس الخیمهغواصی در راس الخیمه

تفریحات راس الخیمه

وجود کوه‌های هاجر با مسیرهای ناهموار و مناظر خیره‌کننده، توجه کوهنوردان را به این منطقه جلب می کند. ماجراجویان می‌توانند از تپه‌بازی و سافاری در صحرای وسیع این شهر لذت ببرند.

کسانی که به دنبال هیجان در آسمان هستند، می‌توانند پاراگلایدر یا زیپ‌لاین را در Jebel Jais، که طولانی‌ترین زیپ‌لاین جهان به طول ۲.۸۳ کیلومتر است را امتحان کنند. تفریحات آبی، از کایاک سواری گرفته تا غواصی صید مروارید نیز از تفریحات راس الخیمه محسوب می‌شود.

در راس‌الخیمه طیف گسترده‌ای از تفریحات خانوادگی نیز وجود دارد، از گردش در سواحل آن گرفته تا ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز مانند تپه‌بازی. خانواده‌ها می‌توانند در ریزورت‌های لوکس این شهر اقامت داشته باشند و از انواع تفریحات آن‌ها لذت ببرند. پارک‌های آبی، مینی گلف و تجربیات سافاری در صحرا تجربه‌ای خاص برای همه سنین در این شهر است.

زیپ لاین راس الخیمه

هتل های راس الخیمه

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این شهر مرکز هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس است. هزینه اقامت در این هتل‌ها از هتل های دبی کمتر است و این ویژگی باعث شده است که بسیاری از گردشگران تمایل داشته باشند تعطیلاتشان را در این شهر بگذرانند.

این هتل‌های لوکس مانند هتل والدورف آستوریا، موون پیک، هتل هیلتون، رادیسون ریزورت و ریتز کارلتون الوادی، امکانات رفاهی مجلل را در اختیار مهمانانشان قرار می‌دهند و از بهترین هتل های راس الخیمه هستند. بسیاری از هتل‌های این منطقه سواحل خصوصی، استخرهای مجلل و طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

هتل راس الخیمه

سخن آخر

در این مطلب قصد داشتیم به طور خلاصه شهر راس الخیمه را به شما معرفی کنیم و از ویژگی‌های سفر به آن بگوییم. توجه داشته باشید که اگر ساکن تهران نیستید و قصد دارید به دبی و راس الخیمه سفر کنید، نیازی نیست که حتما تورتان را از مبدا تهران رزرو کنید. آژانس نگارستان پرواز برگزار کننده تورهای دبی از مبدا شهرهای گوناگون، مانند تور دبی از مشهد، تور دبی از شیراز، تور دبی از کیش، تور دبی از بندرعباس و تور دبی از اصفهان است. شما می توانید با سر زدن به صفحه تور امارات، از قیمت این تورها مطلع شده و به راحتی سفر خود را برنامه‎ ریزی کنید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf