کریسمس در استانبول چگونه است؟

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
کریسمس در استانبول ترکیه چگونه است؟ اگر قصد سفر به استانبول در کریسمس را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا از ویژگی‌های سفر به استانبول در این زمان آگاه شوید.

کریسمس در استانبول ترکیه حال و هوای خاصی دارد. فرا رسیدن سال نو در ترکیه، علاوه‌‌بر اینکه جو شاد و متفاوتی را در شهرهای توریستی، به‌خصوص استانبول ایجاد می‌کند، برنامه‌های متنوعی را نیز برای گردشگران به همراه داردتور استانبول در کریسمس بیشتر از هر زمانی مورد توجه مسافرانی قرار می‌گیرد که به‌دنبال مقصدی دیدنی و البته ارزان‌تر از شهرهای اروپایی هستنددر این مقاله از بلاگ نگارستان پرواز به شما می‌گوییم که چرا باید کریسمس را در استانبول بگذرانید.

چه چیزهایی را در زمان کریسمس در استانبول ترکیه تجربه خواهید کرد؟

  
  • استانبول در کریسمس نسبت به باقی زمان‌ها خلوت‌تر است. شما می‌توانید شهر را با سرعت بیشتری بگردید و از جاهای دیدنی بسیاری بازدید کنید.
  • در زمان کریسمس در استانبول، کلیساهای این شهر با نورپردازی زیبایی تزئین می‌شوند و منظره خاصی را برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • مراسم سنتی «cockerel mass» یا عشای ربانی در چندین کلیسا در استانبول، در تاریخ 24 دسامبر برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های دیدنی در زمان کریسمس در استانبول است.
  • با سفر به استانبول در کریسمس می‌توانید در شب کریسمس از تنگه بسفر عبور کنید و از این زمان خاص روی دریا لذت ببرید.
  • با سفر به استانبول در کریسمس می‌توانید در کافهPierre Lotiیک نوشیدنی گرم بنوشید و استانبول را از نمای بالا با نورپردازی جذاب کریسمس ببینید.
  • استانبول در طول کریسمس آب‌و‌هوای خوبی دارد، علاوه‌بر این در کریسمس فستیوال‌ها، کنسرت‌های رایگان و جشنواره‌های متنوعی در استانبول برگزار می‌شود.

کریسمس در استانبول

چه کارهایی را در زمان سفر به استانبول در کریسمس انجام دهیم؟

با اینکه بخش بزرگی از جمعیت کشور ترکیه مسلمان هستند، اما کریسمس در استانبول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این شهر توریستی یکی از مقاصد مهم سفر در این زمان محسوب می‌شود و طبق معمول قصد دارد گردشگرانش را راضی نگه دارد، به‌همین دلیل کریسمس در استانبول شاید همانند کشورهای اروپایی برگزار نشود، اما چیزی بسیار متفاوت از آن‌ها نخواهد بود. اگر قصد دارید در زمان کریسمس به استانبول سفر کنید، سفری خاص را تجربه خواهید کرد. در ادامه به برخی از این فعالیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

با قدم زدن در خیابان‌ها و مراکز خرید استانبول از تزئینات کریسمس لذت ببرید

یکی از اولین چیزهایی که در سفر به استانبول در کریسمس متوجه خواهید شد این است که تاریخ‌های 24 و 25 دسامبر در ترکیه روزهای کاری و البته عادی هستند، با این حال، بسیاری از محله‌های استانبول، که جمعیت مسیحی یا اروپایی حضور دارند، نمای خانه‌ها با تزئینات کریسمس تزئین می‌شوند. بنابراین در زمان قدم زدن در کوچه و خیابان‌ها می‌توانید درختان تزئین شده بزرگ و بابانوئل‌هایی که آب‌نبات پخش می‌کنند و با بچه‌ها عکس می‌گیرند را ببینید.

همچنین در زمان کریسمس در استانبول، پیشنهاد می‌شود از مراکز خرید بزرگی که برنامه‌ها و تزئینات ویژه‌ای برای کریسمس دارند، بازدید کنید. مراکز خرید وادی استانبول، جواهیر، آکاسیا و کانیون از بهترین مراکز خرید استانبول در کریسمس هستند. بسیاری از خیابان‌های اصلی، به ویژه خیابان استقلال، با چراغ‌های زیبایی تزئین می‌شوند. در محله گالاتا، مناظر فوق‌العاده‌ای از برج با چراغ‌های درخشان شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

کریسمس در استانبول

از تخفیف های کریسمس در استانبول لذت ببرید

استانبول شهر خرید است و خرید در زمان برگزاری حراج‌های سراسری بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. تخفیف‌های بلک فرایدی در استانبول گاهی اوقات تا زمان پایان سال ادامه خواهد داشت، اما به طور کلی حراج پایان سال یکی از مهمترین حراجی‌های استانبول است. کریسمس در استانبول شامل حراجی‌های بسیاری با عنوان تخفیف کریسمس می‌شود که به صورت سراسری در شهر و مراکز خرید برگزار می‌شوند و موقعیت خوبی را برای خرید ایجاد می‌کنند.

کریسمس در استانبول

از بازار بین المللی کریسمس زنان استانبول (IWI) دیدن کنید

اگر در سفر به استانبول قصد خرید دارید، مهم‌ترین بازاری که در زمان سفر به استانبول در کریسمس باید از آن بازدید کنید، بازار کریسمس زنان استانبول است. این بازار شامل غرفه‌های متنوع، غرفه‌های غذاهای بین‌المللی و مراسم برگزاری قرعه‌کشی است. این رویداد به صورت سالانه در زمان کریسمس در استانبول برگزار می‌شود.

کریسمس در استانبول

در پیست یخ استانبول اسکیت کنید

کریسمس در استانبول با برنامه‌های متنوعی همراه است. یکی از تفریحاتی که می‌توانید در این زمان انجام دهید، بازدید از پیست یخی در فضای باز در مرکز Uniq استانبول است که در طول زمستان در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد و در طول کریسمس نورپردازی، موسیقی و تزئینات ویژه دارد. پیست اسکیت شب‌ها نیز باز است و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید از مهمانی‌هایی که در آن برگزار می‌شود لذت ببرید.

قیمت: 40 لیر برای یک جلسه اسکیت 40 دقیقه‌ای.

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 09:00 صبح تا 11:00 شب

آدرس: Huzur Mah. Maslak Ayazağa Cad. No.4 Sarıyer/İstanbul

کریسمس در استانبول

از امتحان کردن غذاهای مخصوص کریسمس لذت ببرید

کریسمس و به طور کلی فصل پایان سال، غذاهای فصلی خاصی را به همراه دارد و چه برنامه‌ای بهتر از لذت بردن از نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع استانبول. سفر به استانبول در کریسمس یکی از بهترین فرصت‌ها برای امتحان کردن غذاهای محلی و بین‌المللی است. محبوب‌ترین نوشیدنی در زمان کریسمس سالپ است، مخلوطی از شیر یا آب جوش، دارچین و آرد مخصوص. یکی دیگر از این نوشیدنی‌ها Boza است، نوشیدنی‌ که از تخمیر دانه‌های غلات تهیه می‌شود و با کمی پودر دارچین سرو می‌شود.

تنوع غذاهای گوشتی در زمان کریسمس در استانبول بسیار زیاد است و شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان‌ها رستوران‌های متنوعی را برای صرف غذای کریسمس بررسی کنید. مهمترین غذای کریسمس که بوقلمون شکم‌پر است در برخی از رستوران های استانبول سرو می‌شود. همچنین شاه‌بلوط کبابی و دلمه صدف از غذاهای خیابانی کریسمس در استانبول هستند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

کریسمس در استانبول

در یکی از هتل‌های استانبول مراسم شام کریسمس را تجربه کنید

اگر می‌خواهید غذاهای سنتی کریسمس را تجربه کنید، برخی از هتل‌های استانبول، مراسم‌های ویژه‌ای از جمله موسیقی و شام کریسمس مخصوص دارند. یکی از مشهورترین هتل‌ها در این زمینه، هتل Four Seasons Hotel Istanbul  است که در ساحل بسفر واقع شده است. این هتل یک کاخ عثمانی قرن نوزدهمی است که با حفظ جزئیات معماری کلاسیک استانبول بازسازی شده است. در طول کریسمس تراس‌های این هتل با چراغ‌های زیبایی روشن می‌شود و فضای رمانتیکی را ایجاد می‌کند. شام شب کریسمس در تاریخ 24 دسامبر و ناهار کریسمس در 25 دسامبر و حتی شام جشن سال نو در 31 دسامبر در برخی از هتل های استانبول برگزار می‌شود.

کریسمس در استانبول

در مراسم سنتی عشای ربانی در استانبول شرکت کنید

یکی از کارهایی که در زمان سفر به استانبول در کریسمس باید انجام دهید، مراجعه به یک کلیسا و لذت بردن از مراسم خاص آن است. همانطور که می‌دانید، استانبول در طول تاریخ محل سکونت یهودیان، ارامنه، مسیحیان و یونانی‌ها بوده است، فرهنگ‌هایی که در نهایت به میراث تاریخی این شهر توریستی و زیبا شکل داده‌اند. در استانبول می‌توانید یک کلیسای کاتولیک را برای شرکت در مراسم سنتی کریسمس در شب 24 دسامبر بیابید. دو کلیسایی که می‌توانید در آن تجربه متفاوتی داشته باشید، کلیسای سنت آنتونی پادوآ (Church of St. Anthony of Padua) و کلیسای ماریا دراپریس (Maria Draperis Church)، در خیابان استقلال هستند.

کریسمس در استانبول

از کافه پیر لوتی، شهر را تماشا کنید

یکی از دیدنی‌ترین مناطق استانبول، تپه پیرلوتی است. همانطور که می‌دانید این تپه مرتفع به شما امکان تماشای شهر را به شما می‌دهد، پس اگر در زمان کریسمس به استانبول سفر می‌کنید، تجربه نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در بام شهر و تماشای نورپردازی استانبول در کریسمس را از دست ندهید. این کافه با صندلی‌های قرن 19 تزئین شده است و پیشخدمت‌های آن لباس‌های قرن 19 را پوشیده‌اند. تراس کافه پیرلوتی برای فصل کریسمس تزیین می‌شود.

کریسمس در استانبول

شب کریسمس را روی آب و تنگه بسفر بگذرانید

یکی از بهترین تفریحات استانبول در کریسمس، سفر با کروزهای تنگه بسفر است. اگر در شب کریسمس در استانبول هستید، می‌توانید این تجربه را در قایق‌ها به‌دست آورید. این قایق‌های تفریحی خصوصی و کروز برای گروه‌های 12 نفری طراحی شده‌اند و شامل سفر دریایی مخصوص کریسمس به مدت تقریبی 2.5 ساعت، نوشیدنی خوش‌آمدگویی، نوشیدنی‌های ترکی و ‌غذاهای سنتی هستند. برنامه‌های ویژه کریسمس نیز در این کشتی‌های تفریحی برگزار می‌شود.

کریسمس در استانبول

لذت بردن از کنسرت‌ها و مراسم‌های خیابانی

استانبول شهری برای قدم زدن است، پس اگر در کریسمس به استانبول سفر می‌کنید، باید بدانید که در هر گوشه کناری می‌توانید یک گروه موسیقی و جمعیتی که با آن‌ها همراهی می‌کنند را ببینید، علاوه‌بر این برگزاری کنسرت‌های رایگان در استانبول در زمان کریسمس، بسیار رایج است.

کریسمس در استانبول

سخن آخر

اگرچه ممکن است تورهای کریسمس استانبول به دلیل افزایش قیمت هتل‌ها مخصوصا هتل های میدان تکسیم، کمی گران‌ تر از تاریخ‌های عادی باشند، اما با سفر در این زمان خاص می‌توانید تجربه متفاوتی را از سفر به شهر استانبول به دست آورید. اگر در جستجوی رزرو تور استانبول کریسمس هستید، با مطالعه این متن می‌توانید برنامه مناسبی را برای سفرتان تنظیم کنید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf