همه چیز درباره تورهای اقساطی، شرایط و ویژگی‌ها

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
تورهای اقساطی چه نوع تورهای هستند؟ در این مقاله شرایط، مزایا و معایب تورهای اقساطی را بررسی خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتری برای تهیه آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

تورهای اقساطی راه حلی برای آسان‌تر کردن سفر هستند. با افزایش قیمت تورهای داخلی و خارجی، سفر رفتن برای افراد بسیاری سخت و حتی غیرممکن شده است. اجرای تورهای قسطی، قدمی است که آژانس‌های گردشگری برای حل این مشکل برداشته‌اند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سفر بخش بزرگی از زندگیتان است و اکنون به دلیل افزایش قیمت از این لذت محروم شده‌اید، با ما در این مطلب از بلاگ نگارستان پرواز همراه باشید تا شرایط تورهای اقساطی و ویژگی آن‌ها را برایتان شرح دهیم.

تور قسطی چیست؟

همانطور که می‌دانید، تور مجموعه‌ای از خدمات مانند پرواز، بلیط، اقامت، بیمه و ترانسفر است که در غالب یک پکیج توسط آژانس‌های گردشگری به شما ارائه می‌شود. این نوع از سفر کردن در مقابل سفر شخصی، راحت‌تر و برنامه‌ریزی شده و در برخی از موارد حتی به‌صرفه‌تر است. اکنون این تورهای گردشگری به‌جز در مواردی که شامل تخفیف‌هایی می‌شوند، هزینه بالایی دارند و پرداخت کل هزینه آن‌ها برای برخی از افراد مشکل است. تورهای اقساطی راه حلی برای این مشکل هستند. برای تهیه این نوع تورها نیازی به پرداخت هزینه کل تور به صورت یکجا نیست و شما می‌توانید با یک پیش‌پرداخت، باقی هزینه تورتان را طی زمان بپردازید. با تورهای قسطی شما در نزدیک‌ترین زمان به سفر دلخواهتان خواهید رفت و دیگر نگرانی بابت هزینه آن نخواهید داشت.

تورهای قسطی

تورهای اقساطی برای چه مقصدهایی برگزار می‌شوند؟

تورهای اقساطی برای تمام مسیرها قابل اجرا هستند و این بستگی به آژانس گردشگری دارد که تورتان را از آن تهیه می‌کنید. تورهای اقساطی خارجی معمولا برای مقصد‌های پرطرفدار یا گران برگزار می‌شوند و شامل تور استانبول، تور دبی، تور آنتالیا، تور تایلند، تور مالزی، تور بالی، تور مالدیو، تور اروپا و ... هستند. بسیاری از آژانس‌های گردشگری مانند آژانس نگارستان پرواز، برای تسهیل سفر، بسیاری از تورهای خارجی خود را به صورت تورهای قسطی برگزار می‌کنند.

تورهای اقساطی تنها شامل مقصدهای خارجی نیستند، بسیاری از مقصدهای داخلی نیز از این شرایط برخوردارند. تورهای اقساطی مشهد، شیراز، کیش، قشم و ... از تورهایی هستند که سفر داخلی را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

 تورهای اقساطی

شرایط کلی تورهای اقساطی

تورهای اقساطی نیز مانند باقی تورها شرایطی دارند که معمولا آژانس گردشگری برگزار کننده آن، این شرایط را تعیین می‌کند. اولین قدم برای رزرو تورهای اقساطی، اطلاع از شرایط آن است. برای این مورد قبل از تهیه تور از آژانس گردشگری در مورد شرایط آن سوال کنید. دومین قدم مطمئن کردن آژانس مسافرتی از پرداخت هزینه‌ها در زمان تعیین شده است، که این موضوع با ارائه مدارکی که به صورت ضمانت هستند، حل می‌شود.

سومین مرحله پیش پرداخت است که مقدار آن توسط آژانس مسافرتی تعیین می‌شود که گاهی نصف کل هزینه تور و یا کمتر از نصف است. باقی هزینه تور نیز با توجه به شرایط مسافر به چند قسط تقسیم می‌شود که مسافر باید طی چند ماه آن را پرداخت کند. توجه داشته باشید که شرایط کلی تورهای اقساطی معمولا در تمامی آژانس‌های گردشگری یکسان است و شامل ضمانت، پیش پرداخت و اقساط می‌شود.

شرایط متفاوت تورهای اقساطی

شرایط جزئی تورهای اقساطی در تمام آژانس‌های یکسان نیست و بستگی به مجری تور دارد. اما در کل می‌توان گفت تورهای اقساطی شامل موارد زیر هستند که برای اطلاع قطعی از آن‌ها باید از آژانس گردشگری مورد نظرتان سوال کنید.

  • مسافر معمولا نصف هزینه کل یا کمتر را به‌عنوان پیش‌پرداخت پرداخت می‌کند.
  • یک کارمزد ماهیانه به قسط‌های تورتان افزوده می‌شود که این مقدار به شرایط آژانس بستگی دارد.
  • تعداد اقساط معمولا بین 3 تا 10 ماه است و مسافر تعداد آن را مشخص می‌کند، اما موظف است که در بازه زمانی تعیین شده کل هزینه تور را تسویه کند.
  • معمولا برای ضمانت نیاز به ارائه چک خواهید داشت و این چک باید به نام یکی از اعضای تور باشد.

 تورهای اقساطی خارجی

مزایای تورهای اقساطی چیست؟

مهم‌ترین ویژگی تورهای اقساطی، پرداخت هزینه‌ها به صورت خرد خرد است. این ویژگی باعث می‌شود شما بتوانید راحت‌تر سفر کنید و نگران گران شدن آن نباشید. در واقع نیازی نیست که برای سفر به یک مقصد، مدت زمان زیادی را صرف جمع کردن پول کنید. با تورهای قسطی می‌توانید در زودترین حالت به سفرتان برسید.

یکی دیگر از ویژگی‌های تورهای قسطی این است که شما تعیین کننده شرایط پرداختتان هستید و با توجه به بودجه وشرایط مالی تصمیم می‌گیرید که در طی چه زمانی تمام مبلغ تورتان را تسویه کنید. ویژگی دیگر این است که نگران گرانی تور نخواهید بود. تورهای طی زمان و با توجه به شرایط تغییر قیمت می‌دهند. با خرید تور قسطی نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

معایب تورهای اقساطی چیست؟

اگر بگوییم که خرید تورهای اقساطی فقط شامل مزایا خواهد بود، حقیقت را پنهان کرده‌ایم. این اقدام نیز مانند هر عمل دیگری معایبی دارد که گاهی کار را برای افراد مشکل می‌کند، اما اگر شما هم عاشق سفر باشید این معایب را نادیده خواهید گرفت.

یکی از معایب تورهای اقساطی، اضافه شدن مبلغی به‌عنوان کارمزد به هزینه اصلی است. در واقع مبلغ کل تور ممکن است برای شما گران‌تر از تورهای معمولی تمام شود که این مورد با توجه به زمان پرداخت منطقی به نظر می‌رسد.

از دیگر معایب تورهای اقساطی می‌توان به نگرانی بابت پرداخت قسط‌ها اشاره کرد. با تهیه این نوع تورها باید قسط‌ها را به‌صورت ماهیانه و در زمان مقرر بپردازید، در غیر این‌صورت شامل پیگردهای قانونی خواهید شد.

ارائه مدارک بابت ضمانت نیز یکی دیگر از معایب تورهای اقساطی است. در واقع برای تهیه و ارائه این مدارک باید رفت‌و‌آمد بیشتری داشته باشید.

تور اقساطی بخریم یا نه!

این موضوع کاملا به شما و شرایطتان بستگی دارد. گاهی اوقات آنقدر سفر کردن برایتان ارزشمند است که چشمتان را روی تمام معایب ببندید و از ویژگی‌های تورهای اقساطی استقبال کنید و گاهی این معایب توی ذوقتان می‌زند و ترجیح می‌دهید یا سفر نکنید یا به صورت کامل هزینه را بپردازید و بعد سفر کنید.

گاهی یک سفر ارزان‌قیمت را انتخاب می‌کنید و ترجیح می‌دهید به‌جای استفاده از تورهای اقساطی، مدتی را برای جمع‌آوری هزینه تور صبر کنید و گاهی نیاز به سفر یه مقصدی خاص و گران را دارید و ترجیح می‌دهید تور قسطی آن را تهیه کنید تا بتوانید رویای خود را هر چه زودتر محقق کنید. به‌طور کلی تورهای اقساطی برای افرادی هستند که ترجیح می‌دهند هر چه زودتر سفر کنند و آرزوهایشان را به تعویق نیاندازند، در عین حال بودجه کافی برای پرداخت کل هزینه‌های تورشان آن هم به صورت یکجا ندارند.

 تورهای اقساطی خارجی

سخن آخر

در این مطلب تورهای اقساطی را به شما معرفی کرده و از ویژگی‌ها، شرایط و معایبشان گفتیم. اکنون همه چیز بستگی به تصمیم شما دارد، اما توصیه ما به شما این است که قبل از تهیه تور از آژانس گردشگری مورد نظرتان، در مورد شرایط آن تحقیق کنید و البته تورتان را از یک آژانس معتبر با مجوزهای گردشگری تهیه کنید که دچار مشکل نشوید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf