جاذبه‌ های گردشگری مالدیو

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
جاذبه های گردشگری مالدیو بسیار متنوع‌ هستند و در زمان سفر به مالدیو می‌توانید بسیاری از آن‌ها را تجربه کنید. تفریحات آبی مهم‌ترین جاذبه گردشگری در تور مالدیو است و بیشتر تفریحات موجود در این مجمع‌الجزایر توسط هتل‌های لوکس آن ارائه می‌شوند، پس زمان آن است که نگرشتان را نسبت به مالدیو عوض کنید و این مقصد را در لیست جاهایی که باید ببینید قرار دهید.

جاذبه‌ های گردشگری مالدیو، طیف وسیعی از تفریحات آبی متنوع همراه با طبیعت بکر این جزایر رویایی است که ترکیبی از یک سفر هیجان‌ انگیز و در عین حال آرام‌ بخش را برای مسافران ایجاد می‌کند. در بسیاری از مواقع وقتی نام تور مالدیو را می‌شنویم، در خیالمان آب‌ های فیروزه‌ای، هتل‌های مجلل روی آب و طبیعت سرسبز را تصور می‌کنیم و معتقدیم که این جزایر دیدنی تنها برای زوج‌های جوان مناسب هستند، اما واقعیت این است که سفر به مالدیو تنها مناسب ماه عسل یا زوج‌های عاشق نیست، بسیاری از افراد از سراسر جهان، برای کسب آرامش و لذت بردن از طبیعت و تفریحات آبی به این مقصد سفر می‌ کنند. اگر نمی‌ دانید در سفر به مالدیو چه جاذبه‌ هایی وجود دارد و چه کارهایی می‌ توانید انجام دهید تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید، در این مطلب از وبلاگ نگارستان پرواز به معرفی چند جاذبه گردشگری مالدیو می‌ پردازیم.

غواصی در مالدیو

یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو که طرفدار زیادی هم دارد، غواصی است. طبیعتا به دلیل وجود آب‌های شفاف و طبیعت بی‌ نظیر، شنا کردن در اعماق دریا می‌تواند بسیار لذت بخش و هیجان‌انگیز باشد. همانطور که گفتیم، غواصی یکی از محبوب‌ ترین کارهایی است که در مالدیو انجام می‌شود. تقریباً در هر جای مالدیو می‌توانید غواصی کنید، از هتلتان گرفته تا سایت‌های غواصی نزدیک‌ دمای آب در مالدیو، در تمام طول سال 20 تا 30 درجه سانتیگراد است. مرجان‌های زیبا، اسنپرهای راه راه، بنرماهی، مانتا اشعه، دلفین‌ها، کوسه‌ها ، لاک پشت‌های پوزه عقابی، ناپلئون‌ها و ماهی مرکب گونه‌هایی هستند که می‌ توانید در زیر آب‌های مالدیو مشاهده کنید. مهم‌ترین یا شاید بتوان گفت شناخته‌ شده‌ ترین سایت‌ های غواصی در مالدیو سایت فیش هد، اچ پی ریف، صخره موز هستند. که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌ پردازیم:

1. سر ماهی (Mushihasmingli Thila) یا فیش هد: این سایت در جزیره مرجانی آری شمالی، یکی از 10 مکان غواصی برتر در جهان واقع شده است که نامش را از حیات دریایی بی‌ نظیر این منطقه گرفته است. سایت فیش هد در ابتدا محل تغذیه کوسه‌ها بود، اما اکنون دولت آن را منطقه حفاظت شده دریایی اعلام کرده است. این سایت به‌ دلیل ویژگی‌ های خاصش، غارهای زیر آب، مرجان‌های سیاه و صخره های زیر دریا معروف است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالدیو محسوب می‌ شود.

2. اچ پی ریف (HP Reef): این سایت در شمال جزیره Girifushi قرار دارد و به دلیل انبوهی از مرجان‌های رنگارنگ که با نام ریف رنگین کمان نیز شناخته می‌ شود، معروف است. اگر می‌ خواهید به این سایت غواصی برسید باید از جزیره Girifushi با قایق تندرو به‌ سمت این سایت بروید. جاذبه اصلی اچ پی ریف انواع مرجان‌ها در رنگ‌ها و اشکال مختلف و ماهی‌ های عجیب است. در سایت اچ پی رف شما می توانید در غاری 25 متری که با نام دودکش معروف است شنا کنید و در عین حال حیات دریایی متنوعی را مشاهده کنید.

3. صخره موز : این سایت در غرب جزیره فاروکلفوشی واقع شده است و به دلیل شباهتش با میوه موز، به این نام شناخته می‌ شود. این صخره یکی از اولین مکان‌های غواصی در مالدیو بود که در سطح بین المللی شناخته شد. ریف موز شامل صخره‌ های دیدنی، غارها، ماهی‌ها و مرجان‌های متنوع است که یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو به‌ شمار می‌آید.

غواصی در مالدیو

تماشا و شنا با کوسه‌های نهنگی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو، تماشا و شنا با کوسه نهنگ‌ها است. اگرچه کوسه‌های نهنگی که در مالدیو یافت می‌ شوند نسبتاً کوچک‌ تر از سایر کوسه‌ نهنگ‌ ها هستند، اما در حدود 8 متر طول دارند و شنا کردن با این موجودات برای افرادی که قلب ضعیف دارند مناسب نیست. کوسه‌ نهنگ‌ها را می‌ توان در منطقه حفاظت‌ شده دریایی مرجانی جنوبی آری دید. شما به راحتی می‌ توانید این تفریح را از طریق اپراتور غواصی محلی موجود در هتل‌ تان رزرو کنید.

انواع ورزش ‌های آبی

1.اسکوبا دایوینگ (Scuba Diving): یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو، انواع ورزش‌های آبی است که می‌ توانید در این جزایر دیدنی انجام دهید. در واقع مالدیو مقصدی عالی برای لذت بردن و انجام ورزش‌های آبی است. اگر در مورد ورزش‌های آبی موجود در مالدیو اطلاعاتی ندارید، ما فهرستی شامل تعدادی از ورزش‌های آبی در مالدیو تهیه کرده‌ایم که می‌ توانید آن‌ها را برای یک تعطیلات فراموش‌ نشدنی امتحان کنید.همانطور که گفتیم غواصی یکی از محبوب‌ ترین ورزش‌های آبی در مالدیو است و بیشتر استراحتگاه‌ها در سراسر مجمع الجزایر این فعالیت را به مهمانانشان ارائه می‌ دهند. این کار زیر نظر مربیانی انجام می‌ شود که غواصان را همراهی می‌ کنند و راهی عالی برای تجربه دنیای زیر آب اقیانوس هند است.

2. قایقرانی کاتاماران (Catamaran Sailing): کروزهای کاتاماران در مالدیو میان گردشگران بسیار محبوب هستند. بیشتر استراحتگاه‌های مالدیو یک مرکز ورزش‌های آبی دارند که شما می‌ توانید توسط آن‌ها کاتاماران‌ها را به صورت خصوصی یا حتی اشتراکی رزرو کنید. با رزرو این قایق‌های بادبانی می‌ توانند همراه با خانواده از چشم‌اندازهای دیدنی مالدیو لذت ببرید.

3. جت اسکی (Jet Skiing): یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو، جت اسکی سواری است. شما می‌ توانید با سوار شدن روی این موتور دریایی از سرعت، موج‌های خروشان و دریای آبی لذت ببرید.

4. کایاک سواری (Kayaking): یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو که طرفدار بسیاری دارد، کایاک سواری است. کایاک سواری یکی از محبوب‌ ترین ورزش‌های ماجراجویی در مالدیو است که شما می‌ توانید از آن لذت ببرید.

5. قایق سواری موزی (Banana Boating): اگر به دنبال تفریح همراه با لذت بردن از دریا هستید، به شما موز سواری را پیشنهاد می‌کنیم که البته یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو هم محسوب می‌ شود. این فعالیت فوق‌ العاده سرگرم‌ کننده، شامل یک قایق موزی است که شما به آن بسته شده‌ اید، بنابراین نمی‌ توانید از روی آن بیفتید. موز سواری، ورزش گروهی فوق‌ العاده هیجان انگیز در مالدیو است.

6. پاراسلینگ (Parasailing): یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو در بخش تفریحات دریایی، پاراسلینگ است که احتمالا با این ورزش آشنایی دارید، زیرا در جزیره‌های جنوبی کشورمان هم می‌توانید از این ورزش هیجان‌انگیز لذت ببرید. پاراسلینگ، یک ورزش آبی هیجان‌انگیز در مالدیو است که می‌توانید در سفرتان آن را امتحان کنید. با پاراسلینگ، در حالی که به یک قایق تندرو متصل هستید، منظره خیره‌کننده‌ای از مجمع‌الجزایر را مشاهد خواهید کرد.

7. موج سواری (Surfing): هیچ تعطیلات ساحلی بدون موج سواری کامل نمی‌ شود. یکی از فعالیت‌هایی که باید در مالدیو انجام دهید و سفری خاطره‌ انگیز بسازید، موج سواری در اقیانوس هند و لذت بردن از آب‌های فیروزه‌ای است.

8. فلای بردینگ (Flyboarding): یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالدیو که باید در سفر به این جزایر امتحان کنید، فلای بردینگ است. این ورزش شامل تخته‌ای است که به هوا پرتاب می‌شود و باعث می‌ شود همراه با فشار آب پرواز کنید. با فلای بردینگ، در حالی که بر فراز دریا اوج می‌گیرید، می‌ توانید جزایر را با منظره‌ ای عالی تماشا کنید.

تماشا و شنا با کوسه‌های نهنگی

تماشای موج‌های نورانی در Vaadhoo Island

یکی از جاذبه های گردشگی مالدیو که البته در کشور خودمان هم نمونه‌ ای از آن را داریم، مشاهده امواج نورانی و اکلیلی در شب است. جزیره Vadhoo جزیره‌ ای دیدنی در مالدیو است که به دلیل پدیده نورانی معروف به دریای ستارگان مشهور است. پدیده دریای ستارگان نامی است که به آبهای جزیره وادهو داده می‌ شود که در زیر نور ماه می‌ درخشند. کسانی که از این ساحل شگفت‌ انگیز بازدید کرده‌ اند، می‌ گویند دریا به گونه‌ ای می‌ درخشد که انگار ستاره‌ ها در زیر آب قرار دارند. این پدیده به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های مختلفی است که در دریا یافت می‌ شود و در شب می‌درخشند. بهترین زمان برای دیدن دریای ستارگان در جزیره Vadhoo ماه‌های ژوئن و اکتبر است.

اسپا و ماساژ در مالدیو

شاید بتوان گفت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالدیو که در تمام هتل‌های آن یافت می‌ شود، ماساژ و اسپا است. امروزه اسپا تقریباً یک مراسم است که نه تنها ذهن و بدن شما را آرام می‌کند، بلکه با بهبود گردش خون و درخشندگی طبیعی پوست شما را جوان می‌کند. ماساژ هماهنگ در کل بدن به کاهش درد مفاصل و عضلات مختلف کمک می‌ کند. فشار خون تنظیم می‌شود و از این رو بدن شما احساس جوانی و احیا می‌کند. مالدیو در سال 2017، به عنوان بهترین مقصد اسپا در اقیانوس هند انتخاب شد. از آنجایی که گردشگری نقش مهمی در اقتصاد مالدیو دارد، مردم مالدیو جهت خلق بهترین تعطیلات برای مهمانان خود، سنگ تمام می‌ گذارند. بسته‌های اسپا منحصر به فرد برای هر سلیقه، توسط هتل‌ های مالدیو ارائه می‌ شوند.

تماشای موج‌های نورانی در Vaadhoo Island

تجربه غذا خوردن در رستوران زیر دریا

رستوران Itha یک رستوران زیر آب است که در 5 متری زیر سطح دریا، در جزیره رانگالی، در جزیره مرجانی آلیف دال واقع شده است. سقف شیشه‌ ای این رستوران که از جاذبه های گردشگری مالدیو محسوب می‌شود، منظره‌ای پانارومیک از اقیانوس و موجودات دریایی را در اختیار مشتریان می‌ گذارد که این ویژگی آن را به یکی از زیباترین رستوران‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است. رستوران زیردریایی Ithaa به دلیل سروغذاهای اروپایی و آسیایی معروف است و مشتریان زیادی از سراسر جزایر مالدیو دارد.
مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf