پیکاپ پاسپورت کانادا

پیک آپ ویزای کانادا چیست و پروسه اخذ آن چگونه است؟ شاید شما هم از افرادی باشید که قصد سفر یا اقامت در کشور کانادا را دارید و با طی کردن مراحلی سخت و پراسترس برای دریافت ویزا رو‌به‌رو هستید. همانطور که می‌دانید کشور کانادا از کشورهایی است که برای سفر به آن، باید قبل از هر کاری نسبت به اخذ ویزای کانادا اقدام کنید و مراحل آن را طی کنید. در طی این پروسه، شما حتما با کلمه پیک آپ ویزا مواجه خواهید شد و باید بدانید که این هم یک مرحله از مراحل اخذ ویزای کانادا است و تقریبا می‌ توان گفت آخرین مرحله آن نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل، پاسخ این سوال می‌ تواند بسیاری از پیچیدگی‌های ذهنیتان را حل کند و کمک کند در نهایت آرامش بتوانید خود را برای سفر به کانادا آماده کنید. 

پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟

اگر برای ویزای کانادا درخواست داده باشید و مراحل آن را طی کرده باشید، آخرین مرحله اداری قبل از ورود به کشور کانادا، مرحله پیکاپ پاسپورت کانادا خواهد بود. در واقع بعد از تمام نگرانی‌ها و سختی‌ها این مرحله، آخرین مرحله، اخذ ویزای کانادا محسوب می‌ شود. در حقیقت پیکاپ پاسپورت کانادا، ارسال پاسپورت شما به یکی از مراکز پردازش ویزا یا وک (Visa Application Center – VAC) است که در این روند پاسپورت شما برای دریافت لیبل ویزای کانادا وارد یکی از این مراکز شده و لیبل در پاسپورت شما وارد خواهد شد. 
پس از اینکه تمام کارهای مربوط به مصاحبه و انگشت‌ نگاری برای ویزای کانادا را به پایان رساندید، سفارتخانه کانادا ایمیلی برای شما ارسال خواهد کرد که توسط آن به شما اعلام می‌ کند که ویزای شما مورد قبول سفارتخانه کانادا واقع شده است یا نه. پس از دریافت این ایمیل مبنی بر تایید ویزا، شما باید طی 30 روز، پاسپورتتان را به یکی از مراکز پردازش ویزای کانادا ارسال کنید.
اکنون باید بدانید که چگونگی اخذ این لیبل بستگی به شما دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند خودشان به کشورهایی سفر کنند که مرکز پردازش ویزای کانادا یا  VACدر آن‌ها موجود است. برخی نیز راه حلی ساده‌تر برای این کار پیدا می‌کنند. برای کسانی که علاقه‌ای به مراجعه حضوری به مراکز پردازش ویزای کانادا ندارند، مرحله پیک آپ ویزای کانادا یا پیک آپ پاسپورت کانادا، توسط کارگزار دارای مجوز از اداره مهاجرت، آغاز خواهد شد. از آن‌جایی که سفارت خانه کانادا در ایران شعبه‌ای ندارد، برخی از آژانس‌های گردشگری مجاز، این کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند و پاسپورتتان را به این مراکز می‌فرستند. در طی این پروسه پاسپورت شما به مرکز پردازش VAC ارسال شده و همراه با لیبل ویزا به دستتان می‌ رسد که در واقع خوشایند‌ ترین مرحله برای مسافران کشور کانادا به نظر می‌ رسد.

پیکاپ پاسپورت کانادا یا پیکاپ ویزای کانادا از کجا انجام می‌شود؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سفارت کانادا در ایران شعبه‌ ای ندارد، به همین دلیل برای اخذ ویزای کانادا باید پاسپورتتان را به یکی از مراکز پردازش ویزای کانادا یا سفارتخانه کانادا در یکی از کشورهای همسایه بفرستید. بهترین گزینه موجود کشور ترکیه و سفارتخانه کانادا در دو شهر استانبول و آنکارا است. در واقع حتی اگر پروسه انگشت نگاری و مصاحبه خودتان را در کشورهای ارمنستان یا امارات انجام داده باشید، می‌توانید پیکاپ ویزای کانادا را در کشور ترکیه، در دفاتر وک یا سفارتخانه کانادا در دو شهر استانبول  آنکارا انجام دهید. یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، پیکاپ ویزای کانادا در شهر دبی است.
• پیکاپ پاسپورت کانادا در آنکارا: برای پیکاپ پاسپورت کانادا در شهر آنکارا، پاسپورت متقاضی ویزا به همراه مدارک لازم، توسط کارگزار یا آژانس گردشگری مورد نظر، به دفتر VAC در شهر آنکارا ارسال می‌شود و پس از گذشت چند روز کاری، تمام پاسپورت‌ها به سفارت کانادا ارسال می‌شود و لیبل ویزا در آن‌ها درج می‌ شود، بعد از آن پاسپورت‌های متقاضیان به آدرس کارگزاری که کارهایتان را به او سپرده‌اید ارسال شده و کارگزار پاسپورت‌های مهر شده را به ایران بازگردانده و به دست شما می‌ رساند.
آدرس vac  در شهر آنکارا: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A /Regnum Sky Tower
• پیکاپ پاسپورت کانادا در شهر استانبول: همانند شهر آنکارا، پاسپورت متقاضی و مدارک لازم به دفتر پردازش ویزای کانادا در شهر استانبول ارسال شده و بعد از آن تمام پاسپورت‌ها به سفارتخانه کانادا در شهر استانبول ارسال می‌ شود. بعد از دریافت لیبل، پاسپورت‌ها به آدرس کارگزار پست شده و او پاسپورتتان را همراه با لیبل ویزای کانادا به دستتان می‌ رساند.

مدارک لازم برای پیکاپ پاسپورت کانادا

همانطور که گفتیم برای پیک آپ پاسپورت کانادا، مانند سایر مراحل اخذ ویزا، به مدارکی نیاز دارید که همراه پاسپورت شما به مرکز پردازش ارسال می‌شود. در واقع کامل بودن این مدارک بسیار مهم است چون آن‌ها به خارج از کشور ارسال می‌ شوند و نقص در آن‌ها باعث می‌شود نتوانید لیبل ویزای کانادا را دریافت کنید و این بدترین موردی است که ممکن است با آن مواجه شوید. مدارک مورد نیاز برای ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی متفاوت هستند که در ادامه به مدارک لازم برای هر دو نوع ویزا اشاره خواهیم کرد:
مدارک لازم برای ویزای مهاجرتی
• گذرنامه
• دو عدد عکس با ابعاد 5* 7
• تکمیل فرمی که توسط سفارتخانه ارسال شده است
• فرم وکالت برای پیکاپ ویزای کانادا
• چاپ ایمیل ارسال شده توسط سفارتخانه کانادا
مدارک لازم برای اخذ ویزای غیر مهاجرتی کانادا
• گذرنامه
• وکالت نامه
• چاپ ایمیل ارسال شده توسط سفارتخانه کانادا
• رسید انگشت نگاری

مراحل پیکاپ پاسپورت کانادا

همانند تمام بخش‌ها، پیکاپ پاسپورت کانادا نیاز به طی کردن مراحلی دارد. این مراحل به شرح زیر هستند:
1. اول کارگزار یا آژانس دارای مجوز از اداره مهاجرت را انتخاب کنید، این مرحله بسیار مهم است زیرا این انتخاب در روند اخذ ویزای کانادا به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد. 
2. مدارک خودتان را به طور کامل به کارگزار انتخابی تحویل دهید.
3. بعد از اخذ مدارک، کارگزار یا شرکت مهاجرتی که انتخاب کرده‌اید، پاسپورتتان را همراه پاسپورت باقی متقاضیان به مرکز VAC به صورت هوایی ارسال می‌کند که با توجه به هزینه‌ها و ارزش ارز رایج کشورمان، کشور ترکیه و دو شهر استانبول و آنکارا معمولا بهترین گزینه برای این مرحله هستند.
4. در مرحله بعدی کارگزار یا آژانس انتخابی، مدارک شما را به دفتر VAC تحویل می‌دهد و  این مرکز پس از اینکه پاسپورت را دریافت کرد، مراحل اداری آن را آغاز می‌کند. در این زمان کد رهگیری  پاسپورت، تحت عنوان Tracking ID برای شما ارسال شده تا بتوانید مراحل را در سایت VFS مشاهده کنید.
5. بعد از تمام این مراحل پاسپورت شما در سفارتخانه کانادا، لیبل ویزای کانادا را دریافت کرده و بعد از آن برای کارگزارتان ارسال می‌شود. در این مرحله کارگزار پاسپورتتان را به همراه ویزای کانادا به شما تحویل خواهد داد.

هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا

کارگزار انتخاب شده توسط شما برای انجام پیکاپ پاسپورت کانادا، برای انجام آن، از شما درخواست هزینه‌ هایی خواهد کرد. بهتر است قبل از پرداخت هزینه از جزئیات آن با خبر باشید تا بتوانید امن‌ تر قدم بردارید. هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا به دو قسمت هزینه‌های دریافتی توسط سفارتخانه که ثابت هستند و هزینه دریافتی توسط کارگزار برای انجام کارهای مربوط به پیکاپ پاسپورت و ارسال مدارک به VAC، تقسیم‌ بندی می‌ شود که برای هر کارگزار متفاوت بوده و هنگام عقد قرار داد با شما اعلام خواهد شد.

پیکاپ پاسپورت کانادا توسط آژانس نگارستان پرواز

با توجه به پیشرفت فضای مجازی، اکنون می‌توانید هزینه و مراحل اخذ ویزا را به‌ صورت آنلاین چک کرده و با یک سرچ ساده از شرایط هر کارگزار با خبر شوید. اگرآژانس نگارستان پرواز را برای طی مراحل پیک آپ پاسپورت کانادای خود انتخاب کرده‌اید، می‌ توانید در سایت این آژانس گردشگری، تمام شرایط این پروسه را بررسی کرده و با خیال راحت کارهایتان را به کارشناسان ماهر آن بسپارید.

6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf