برج خلیفه دبی

گردشگری

یکی از مشهور ترین برج ها در جهان برج خلیفه می باشد. این ساختمان زیبا و شگفت انگیز یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در دبی می‌باشد که هر ساله توریست های بسیاری را از سراسر جهان برای دیدن اینبرج به دبی سفر میکنند. این برج نمادی از زیبایی ، تمدن و مدرنیزه شدن این شهر می باشد.ساخت این برج شش سال طول کشید و در چهارم ژانویه ۲۰۱۰ پروژه ساخت آن به پایان رسید. این ساختمان ۸۳۰ متر ارتفاع دارد که در زمان ساخت این برج دو رکورد مهم شکسته شد اول اینکه این برج بلندترین ساختمان ساخته شده جهان شد و دوم اینکه برج خلیفه بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ شد.

برج خلیفه دبی

این برج را در ابتدای پروژه برج دبی نام گذاری کرده بودند اما پس از افتتاح برج به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی (خلیفه زیاد آل نهیان) نام آن را به برج خلیفه تغییر دادند. لقب دیگر این برج عظیم ، شهر عمودی دبی است که به دلیل ارتفاع بسیار زیاد آن این لقب را به آن داده‌اند.این برج عظیم دارای ۱۶۳ طبقه ، هزار واحد آپارتمان ، ۴۹ طبقه ی اداری ، ۴ استخر و هزاران امکانات و تفریحات دیگر می باشد این برج توانسته است خود را تبدیل به یک نماد زیبا برای امارات و اقتصاد آن کند و کمک بسیار مهمی برای گردش مالی دبی دارد.

 امکانات و معماری برج خلیفه

همانطور که در بالا گفتیم برج خلیفه یا برج دبی دارای ۱۶3 طبقه است که این طبقات شامل هتل ها ، رستوران ها ، سکوهای تماشا ، مراکز اداری و تجاری و مراکز مسکونی می شود.از طبقه 39 به پایین بخش های مختلف هتل آرمانی قرار دارد که هتلی ۵ ستاره است با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی و سالن ها و اتاق های آن در طبقه های ۳۸ و ۳۹ قرار دارد که طراحی آن ها یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین طراحی های دنیا محسوب میشود و همچنین این هتل دارای اتاق های اختصاصی و منحصر بفردی است که در طبقه 39 قرار گرفته است و جالب است بدانید که شخصا توسط خود جورجیو آرمانی طراحی شده است و هر کدام از این اتاق ها 390 متر میباشد. تمامی این سوئیت ها دارای اتاق ناهار خوری با دید بیابان ، دید شهر و دید خلیج فارس است .

از طبقه سی و نهم تا طبقه ۱۰۸ برج واحدهای مسکونی و اقامتگاه ها و سوئیت های ۱ تا ۴ تخته قرار دارد که در ابتدای پیش فروش این واحد های مسکونی تمامی آن ها تنها در عرض 8 ساعت به فروش رسید.

از طبقه ۱۰۸ تا طبقه ۱۵۴ تنها واحدهای اداری قرار گرفته است و طبقه بالاتر آن هم همگی مربوط به تاسیسات برج می باشد. در این برج شرکت های مهم و بزرگ جهانی قرار گرفته است و طراحی و زیبایی منحصر به فرد لابی این قسمت بسیار دیدنی می باشد. البته قابل توجه است که طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ متعلق به سکوی تماشا برای گشت ‌و گذار عمومی است و طبقه ۱۲۲ هم متعلق به یک رستوران شیک و فوق لاکچری است و همچنین در طبقات ۴۳ و ۷۶ هم استخرهای بینظیری قرار دارند و همچنین داخل این برج  لانژ زیبایی که مرتفع ترین سالن لانژ جهان است و یک باشگاه بدن سازی بزرگ و چندین رستوران زیبا با چشم انداز عالی هم قرار گرفته است.برج خلیفه قسمتی دارد که به عرشه برج خلیفه شهرت دارد که در آن میتوانید با دوربین هایی که در آن جا قرار گرفته است هر جایی از دبی را ببینید و تمامی شهر دبی را زیر پای خود احساس کنید و همچنین میتوانید عکس های زیبا با منظره ای منحصر به فردی را ثبت کنید. که این عرشه در طبقه 124 برج قرار گرفته است و بازدید از این قسمت از برج را حتما به شما پیشنهاد میکنیم.در طبقه 122 یک رستوران فوق لوکس و بین المللی قرار گرفته است که از  آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های دبی یاد میشود. این رستوران دارای 3 قسمت متفاوت است که هر کدام منحصر به فرد و متفاوت طراحی شده اند و هنگام صرف شام منظره ای خیره کننده از خلیج فارس مقابلتان قرار میگرد تا آرامش وصف نکردنی هنگام سرو شام برای شما رقم بزند. سر آشپز این رستوران Jerome Lagarde با 20 سال تجربه و دریافت چندین جایزه آشپزی است که با منوهای متفاوت خود همیشه تمامی مشتریان این رستوران را غافل گیر میکند و تجربه ای تکرار نشدنی برای آن ها رقم میزند.

هزینه های مختلف برای بازدید از قسمت های متفاوت برج خلیفه

در ابتدا برای ورود به برج خلیفه از شما هزینه اندکی دریافت میشود که معمولا به دلیل حجم زیاد بازدیدکنندگان روزانه از این برج نه تنها باید در صف بلیط بایستید بلکه حتی برای سوار شدن آسانسور هم باید چند دقیقه ای را منتظر بمانید که البته زمان چندان طولانی هم نیست زیرا آسانسوری که در برج خلیفه تعبیه شده است یکی از پر سرعت ترین آسانسور های موجود در جهان است و میتوان گفت این آسانسور در عرض یک دقیقه شما را به طبقه 124 برج میرساند. قابل ذکر است که اگر قصد اقامت در هتل یا استفاده از امکانات هتل را دارید باید به طور جداگانه هزینه ی آن را پرداخت و همچنین لانژ، رستوران و سکوهای تماشا بخش‌هایی هستند که عموم میتوانند از آن ها کنند اما برای بازدید از آن ها باید مبلغ جداگانه ای از ورودی برج پرداخت کنند.

قیمت بلیط لانژ برج خلیفه : لانژ که در طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴ برج  قرار دارد و برای تهیه ی تور اختصاصی لانژ باید  تقریبا ۷۴۹ در هم (واحد رسمی پول امارات متحده عربی ) یا همان ۲۰۴ دلار پرداخت کنید و میتوانید در این قسمت با نشستن روی مبل های لوکس و لاکچری از بهترین چای ها و قهوه ها و انواع شیرینی های تازه و خوشمزه و دسرهای لذیذ نهایت لذت را ببریدقیمت بلیط سکوهای تماشای برج خلیفه :  بهترین زمان برای استفاده از سکوهای تماشا از ساعت 5 تا 7 بعدظهر در زمان غروب آفتاب می باشد قیمت بلیط ورودی سکوهای تماشا که در طبقه ۱۲۴ و ۱۲۵ این برج قرار گرفته است به طور تقریبی ۱۳۵ درهم یا همان ۳۷ دلار می باشد که در آن می توانید به تماشای تمام دبی از بالای این آسمان خراش بنشینید.

ساعت بازدید از برج خلیفه

برج خلیفه دبی به طور کلی در تمامی روزهای هفته باز است اما ساعت های بازدید از سکوهای تماشا و لانژ متفاوت است سکوی تماشای «At The Top SKY» در تمامی روزهای هفته از ساعت 7 تا ۲۲ باز است و از ساعت ۱۲ تا 5 بعدظهر شلوغ‌ترین حالت ممکن خود را سپری میکند و سکوهای تماشایی که در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج قرار دارند از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۰ تا ۲۲ و از پنجشنبه تا شنبه، بین ساعت ۱۰ تا ۲۴ دایر هستند و شلوغ ترین ساعت های این طبقات هم هنگام غروب خورشید است که در واقع از ساعت 16 تا 18 است.

برخی از رکوردهای برج خلیفه دبی

  • بیشترین تعداد طبقات جهان
  • بلندترین ساختمان جهان
  • بالا ترین طبقه قابل سکونت در جهان
  • دارای آسانسوری با بیشترین مسافت طی شده
  • بلند ترین سازه جهان
  • بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج
  • بلندترین سرویس آسانسور جهان

برج خلیفه دبی

چگونه می توانیم سریع و آسان به برج خلیفه برویم ؟

در دبی امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی بسیار راحت و آسان می باشد و می توانید از راه های مختلفی به برج خلیفه بروید مثل تاکسی ، مترو یا اتوبوس البته باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به سکوهای تماشا دبی حتما باید به دبی مال بروید زیرا ورودی سکوها از دبی مال است. یکی از بهترین راه ها که می توانید بسیار سریع خود را به دبی مال برسانید استفاده از مترو است. برای استفاده از مترو و رسیدن به این برج  تنها کافی است سوار خط قرمز متروی دبی بشوید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید از آنجا تا دبی مال ۱۵ دقیقه پیاده روی دارد و اگر بخواهید میتوانید با اتوبوس هم این 15 دقیقه را طی کنید سپس به دبی مال میرسید. توجه داشته باشید که برای رفتن به سکوهای تماشا باید بلیط خود را نشان دهید البته اگر در هتل آرمانی ساکن هستید یا رزرو رستوران برج خلیفه را دارید می توانید به راحتی بدون بلیط وارد برج شوید.

آدرس برج خلیفه دبی : بلوار شیخ محمد بن راشد ، مرکز شهر دبی ، دبی ، امارات متحده عربی

جاذبه های تماشایی نزدیک به برج خلیفه

  • دبی مال
  • آبنمای دبی
  • پیست اسکی روی یخ دبی
  • آکواریوم دبی
  • برج پارک
  • سالن اپرای دبی
مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf