بهترین سواحل استانبول

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
سواحل استانبول یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از شلوغی این شهر است. اگر علاقه‌مندید با بهترین سواحل استانبول آشنا شوید و در سفرتان از آن‌ها بازدید کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

سواحل استانبول بر خلاف جاذبه‌های تاریخیش، میان گردشگران این شهر چندان شناخته‌شده نیستند. این موضوع برای شهری که اطرافش دو دریای سیاه و مرمره را دارد و در محاصره آب‌ها است، کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال برخی از گردشگران در سفر به استانبول و اقامت در آن مخصوصا در فصل تابستان، به‌دنبال بازدید از سواحل و آب‌تنی در دریا هستند. در این مطلب از بلاگ نگارستان پرواز قصد داریم تعدادی از بهترین سواحل استانبول، که برخی درون شهر و برخی در نزدیکی آن قرار دارند را به شما معرفی کنیم.

سواحل عمومی و سواحل خصوصی استانبول

سواحل استانبول به دو دست سواحل عمومی و سواحل خصوصی تقسیم‌ بندی می‌شوند. اگرچه سواحل عمومی از زیباترین سواحل استانبول هستند، اما امکاناتشان ممکن است به خوبی سواحل خصوصی نباشد. علاوه‌بر‌این، سواحل عمومی استانبول در تعطیلات آخر هفته و در تابستان بیش از حد شلوغ هستند. انتخاب سواحل عمومی یا خصوصی برای لذت بردن از سفر، بستگی زیادی به نحوه و بودجه سفر شما دارد.

ساحل جاده بوستان (Caddebostan Beach)، از بهترین سواحل عمومی استانبول

ساحل جاده بوستان، در سمت آسیایی استانبول و نزدیک به مرکز استانبول قرار دارد و شامل سه ساحل است که فقط یکی از آنها در حال حاضر عمومی است. در این ساحل یک قایق نجات، توالت، دوش، کابین تعویض لباس و آمبولانس برای رفاه گردشگران و لذت بردن آن‌ها از دریا وجود دارد. جاده بستان یک ساحل شنی و زیبا است و در فصل تابستان مملو از گردشگران تور استانبول و مردمان محلی این شهر برای آب‌تنی و حمام آفتاب است.

آدرس ساحل جاده بستان استانبول: Caddebostan, Kadıköy,İstanbul, Türkiye

ساحل جاده بستان

 

ساحل شیله ایازما (Şile Ayazma Beach)، ساحل عمومی زیبا در استانبول

منطقه شیله چند ساحل دارد که مناطقی حفاظت شده با پرچم آبی هستند. ساحل ایازما استانبول رو به دریای سیاه است و بزرگترین ساحل استانبول نیز محسوب می‌شود. شیله ایازما حداقل 35 نجات غریق، دوش، کابین تعویض لباس، پارکینگ و دو آمبولانس دارد. این ساحل در بخش آسیایی شهر استانبول واقع شده و فاصله تقریبا زیادی با مرکز شهر استانبول دارد. استفاده از این ساحل عمومی رایگان است، اما استفاده از امکاناتی مانند دوش، کابین تعویض لباس، پارکینگ و سرویس بهداشتی شامل هزینه خواهد بود. در این ساحل یک فانوس دریایی متعلق به سال 1859 نیز وجود دارد.

آدرس ساحل ایازما: Çavuş, Şile/İstanbul, Türkiye

 ساحل ایازما استانبول

ساحل ایازما استانبول

ساحل یشیلکوی چیروز (Yeşilköy Çiroz Beach)، ساحل عمومی در استانبول

ساحل یشیلکوی در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و از سواحل عمومی و رایگان این شهر است. این ساحل حدود 500 صندلی با چتر ساحلی دارد و رو به دریای مرمره است. از دیگر امکانات این ساحل استانبول می‌توان به دو برج نجات غریق با 12 نجات غریق، یک قایق نجات، کابین‌های توالت، سیف باکس، کافه و یک آمبولانس اشاره کرد. در این ساحل والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی نیز برگزار می‌شود. اگر برای تماشای غروب آفتاب در این ساحل حضور داشته باشید، مناظر دیدنی غروب را همراه با موسیقی رایگان در ساحل خواهید دید.

آدرس ساحل یشیلکوی چیروز: Yeşilköy Mahallesi , Bakırköy, İstanbul, Türkiye

ساحل یشیلکوی چیروزساحل یشیلکوی

ساحل عمومی توزلا (Tuzla Public Beach)، یکی از تمیزترین سواحل استانبول

بسیاری از مردم ساحل توزلا را یکی از بهترین سواحل برای زنان می‌دانند، دلیل آن هم این است که در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، این ساحل به خانم‌ها اختصاص دارد. ساحل توزلا، یکی از تمیزترین سواحل استانبول برای شنا است که در سمت آسیایی شهر استانبول و 34 کیلومتری مرکز شهر، رو به دریای مرمره واقع شده و ترکیبی از شن و ماسه است. در این ساحل موزیک زنده نیز برگزار می‌شود. همچنین وجود چند مغازه در اطراف ساحل تهیه غذا و نوشیدنی را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند. قیمت‌ها در این پلاژ بسیار مناسب هستند.

آدرس ساحل عمومی توزلا: Postane, Cafer Bey Sk. No:30, Tuzla/İstanbul, Türkiye

ساحل توزلا استانبول

ساحل توزلا استانبول

ساحل شیله ازونکوم (Şile Uzunkum Beach)، زیباترین ساحل استانبول

ساحل ازونکوم در دریای سیاه واقع شده است و در 59.2 کیلومتری مرکز استانبول قرار دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل استانبول و یکی از سواحل شهرک شیله است. این ساحل در یک منطقه شهری، میان کوه‌ها واقع و توسط صخره‌ها احاطه شده است. ساحل ازونکوم آب فیروزه‌ای کریستالی و شن و ماسه تمیز دارد، بنابراین برای قدم زدن در آن نیازی به پوشیدن کفش خاصی ندارید.

این ساحل برای همه افراد، مسافران تنها، عاشقان استراحت، افراد مسن و غیره مناسب و برای همه رایگان است. این ساحل دارای امکاناتی نظیر، صندلی و چتر، رستوران ساحلی، رختکن، دوش، غریق نجات، پارکینگ و سرویس بهداشتی است. علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند در بازی‌های والیبال ساحلی که در این ساحل استانبول برگزار می‌شود، شرکت کنند.

آدرس ساحل ازونکوم: Balibey, 34980 Şile/İstanbul, Türkiye

ساحل شیله ازونکوم

ساحل شیله ازونکوم استانبول

ساحل فلوریا گونش (Florya Güneș Beach)، از دیدنی‌ترین سواحل استانبول

ساحل فلوریا گونش در فاصله 15.5 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار دارد. فلوریا گونش یکی از سواحل استانبول و شهرک Kucukcekmece است و در منطقه شهری واقع شده است. فلوریا یک خط ساحلی وسیع با آب سبز و ماسه طلایی است و در فصول گرم کمی شلوغ است. ساحل فلوریا گونش به طور کامل توسط کلوپ‌های ساحلی اشغال شده است.

امکانات ساحلی شامل صندلی‌ها و چترها، رستوران ساحلی، رختکن، دوش، غریق نجات، پارکینگ و توالت است. همچنین امکان انجام فعالیت‌های آبی مختلف مانند کاتاماران یا جت اسکی در این ساحل وجود دارد. علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند در والیبال ساحلی شرکت کنند. همچنین یک زمین فوتبال نیز در نزدیکی ساحل وجود دارد.

آدرس ساحل فلوریا گونش: Basınköy, Florya Sahil Parkı, Bakırköy/İstanbul, Türkiye

ساحل فلوریا گونش استانبولسواحل استانبول

ساحل آنادولو فنری (Anadolufeneri Beach)، از بهترین سواحل استانبول

آنادولوفنری در نزدیکی دریای سیاه و در 27.7 کیلومتری مرکز استانبول قرار دارد. این ساحل در یک منطقه شهری با مناظر بسیار زیبا و در میان کو‌ه‌ها واقع شده و یکی از بهترین سواحل استانبول است.‌ساحل آب فیروزه‌ای کریستالی و سنگریزه‌های سبک دارد، بنابراین پوشیدن کفش‌های مخصوص برای قدم زدن در آن توصیه می‌شود. این ساحل رایگان در بسیاری از فصول سال خلوت است. امکانات ساحل شامل، رستوران ساحلی، سرویس بهداشتی، تفریحاتی نظیر کاتاماران یا جت اسکی و پارکینگ است.

آدرس ساحل آنادولو فنری: Anadolufeneri, Beykoz Cd., Beykoz/İstanbul, Türkiye

ساحل آنادولو فنری استانبول

سواحل استانبول

ساحل تیمارا (Tırmata Beach)، یکی از بهترین سواحل خصوصی استانبول

ساحل تیمارا یکی از بهترین سواحل استانبول برای زنان است. هر گروهی که به این ساحل مراجعه می‌کند باید حداقل یک زن همرا داشته باشد، در غیر این صورت از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود. ساحل ظرفیت 5000 نفر را دارد، بنابراین شلوغی آن احساس نخواهد شد. تیمارا یک ساحل مجلل و آرام است. گردشگران پس از پرداخت هزینه ورودی، از سایر خدمات مانند آلاچیق، چتر آفتابی، دوش و غیره به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، فعالیت‌های سرگرم کننده زیادی مانند مدرسه کایت سرف، اسب سواری در ساحل، یک کافه ساحلی زیبا و یک رستوران دوست داشتنی نیز در تیمارا وجود دارد.

آدرس ساحل خصوصی تیمارا: Kumköy, Kilyos Cd. No: 60 Sarıyer/İstanbul, Türkiye

ساحل تیمارا استانبول

سواحل استانبول

ساحل میلیون (Milyon Beach)، تمیزترین ساحل خصوصی استانبول

اگر به دنبال دریایی دیدنی همراه با ساحلی تمیز هستید، میلیون مکان مناسبی برای شما است. این ساحل به دلیل برگزاری مهمانی‌های ساحلی فوق‌العاده‌اش شناخته‌شده است و در طول روز فعالیت‌های زیادی مانند موسیقی زنده از کنسرت‌های راک، بازی‌های تخته نرد، شطرنج، لگو، فوتبال و والیبال را در این ساحل خواهید یافت. وجود رستوران برای امتحان کردن ماهی‌های خوش‌طعم استانبول یکی دیگر از ویژگی‌های این ساحل است. توجه داشته باشید که ورود به ساحل میلون رایگان نیست و شامل هزینه خواهد بود.

آدرس ساحل میلیون:  Demirci, Kilyos Cd. No:11, Sarıyer/İstanbul, Türkiye

سواحل استانبول 

ساحل میلیون استانبول

سخن آخر

اگر میخواهید به استانبول سفر کنید و در زمان سفرتان تصمیم دارید از سواحل استانبول نیز بازدید کنید و البته می‌خواهید بدانید کدامیک از این سواحل برای شما مناسب هستند، با مطالعه این متن می‌توانید تعدادی از بهترین سواحل استانبول را بشناسید و از امکاناتشان مطلع شوید. توجه داشته باشید که برای سفر به استانبول نیازی نیست حتما از مبدا تهران تور خود را رزرو کنید، اگر ساکن شهرهای دیگر هستید با یک تماس با آژانس نگارستان پرواز، می‌توانید انواع تور مانند تور استانبول از شیراز، تور استانبول از اصفهان، تور استانبول از مشهد و تور استانبول از تبریز را نیز به آسانی رزرو کنید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf