معرفی بهترین جاهای دیدنی پاتایا

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
جاهای دیدنی پاتایا و شناخت آن‌ها کمک می‌کند تا از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید. در این مطلب 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی پاتایا را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی پاتایا از مهمترین مواردی هستند که قبل از سفر باید با آن‌ها آشنا شوید. پاتایا شهر ساحلی کشور تایلند، با انواع تفریحات و هتل‌های متنوع و دیدنی، مقصد سفر بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. اگر تصور می‌کنید که پاتایا جایی است که تنها مجردان برای سفر انتخاب می‌کنند و زیبایی چندانی نسبت به باقی شهرهای تایلند ندارد، در این مطلب از بلاگ نگارستان پرواز این نگرش را تغییر می‌دهیم و شما را با بهترین جاهای دیدنی پاتایا آشنا می‌کنیم.

واکینگ استریت پاتایا (Walking Street)

واکینگ استریت پاتایا تنها جایی است که با بازدید از آن ممکن است با خود بگویید که نگرش افراد در مورد پاتایا درست است. جدا از اینکه این خیابان محلی برای تفریح گردشگران محسوب می‌شود، یکی از مهمترین خیابان‌های شهر پاتایا برای تجربه زندگی شبانه این شهر است. حین قدم زدن در این خیابان، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها همچنین غذاهای خیابانی را خواهید یافت.

آدرس واکینگ استریت: Pattaya, Thailand

ساعت کاری: 7 عصر تا 3 صبح

جاهای دیدنی پاتایا

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ (Nong Nooch Botanical Gardens)

باغ‌های گیاه‌شناسی نانگ نوچ که در منطقه وسیعی به مساحت 2.4 کیلومتر مربع واقع شده است، مانند روستایی کوچک با باغ‌های زیبا است. مجموعه‌ای از گیاهان زیبا مانند بونسای‌ها، ارکیده‌ها، آناناس‌های رنگی، کاکتوس‌ها، سرخس‌ها و انواع نخل‌ها در این مجموعه جمع‌آوری شده‌اند. علاوه‌بر بازدید از گیاهان، نمایش‌های متنوع، بوکس تایلندی، مبارزه و تئاتری که فرهنگ و سنت‌های تایلندی را به نمایش می‌گذارد، در این باغ زیبا اجرا می‌شود. اگر با تور پاتایا به این شهر زیبا سفر کردید، بازدید از این باغ را از قلم نیاندازید.

آدرس باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ: 34 Na Chom Thian, Sattahip District, Chon Buri 20250, Thailand

ساعت کاری: 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

هزینه ورودی: بزرگسالان 100 بات، 50 بات برای کودکان فقط برای بازدید از باغ، 300 بات بزرگسالان و کودکان 150 بات برای بازدید از باغ و نمایش (4 بار در روز: 09:45، 10:30، 15:00، 15:45)

جاهای دیدنی پاتایا

معبد بیگ بودا (Big Buddha Temple)

تایلند کشور معابد زیبا است و بیگ بودا هم یکی از این معابد دیدنی است. تپه بودای بزرگ که درست در نزدیکی جاده پراتامناک پاتایا قرار دارد، یکی از نقاط مورد علاقه مردم محلی و از جاهای دیدنی پاتایا برای گردشگران محسوب می‌شود. بت بزرگ بودا در بالای تپه قرار گرفته است که منظره بسیار دیدنی ایجاد می‌کند. این معبد که با نام Wat Phra Yai نیز شناخته می‌شود، در سال 1977 بازگشایی شد و در میان مردم پاتایا از اهمیت مذهبی خاصی برخوردار است. بازدیدکنندگان این معبد، چوب‌های عود روشن می‌کنند و از مناظر دیدنی پاتایا بر فراز این تپه، لذت می‌برند.

آدرس معبد بیگ بودا: 384 Regent Soi 2, Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت کاری: 7 صبح تا 10 شب

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی پاتایا

معبد پناهگاه حقیقت (The Sanctuary of Truth)

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی پاتایا، معبد حقیقت است. پناهگاه حقیقت یک موزه ناتمام و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های پاتایا است. پناهگاه حقیقت یا معبد ساچاتام در ارتفاع 105 متری در شمال ساحل وونگامات واقع شده و مکانی جادویی است. این معبد که به‌طور کامل از چوب ساج ساخته شده است و طرح‌ها و کنده‌کاری‌های پیچیده‌ای دارد، بیشتر تلفیقی از یک معبد و قصر است. این شهر چوبی توسط یک سرمایه‌دار محلی، با هدف ایجاد مکانی مملو از فلسفه، هنر، فرهنگ و ایمان، تأسیس شد. معبد حقیقت برنده جایزه جاذبه گردشگری برجسته پاتایا در سال 2008 شده است.

آدرس معبد حقیقت پاتایا: 06 ตําบล, 2 Soi Na Kluea 12, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت کاری: 8 صبح تا 8:30 عصر

هزینه ورودی: 500 بات برای بزرگسالان و 250 بات برای کودکان

 جای دیدنی پاتایا

بازار شبانه پاتایا (Pattaya Night Bazaar)

بازار شبانه پاتایا که روبروی ساحل فستیوال مرکزی پاتایا قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین بازارهای خیابانی و از جاهای دیدنی پاتایا است. این بازار خیابانی سرپوشیده تایلندی با بیش از ۲۵۰ غرفه و مغازه، به‌دلیل پارچه‌های دست‌ساز، سوغاتی‌های خاص، کلاه و لباس‌های ساحلی معروف است. برخلاف دیگر بازارهای خیابانی شهر، بازار شبانه پاتایا به‌صورت دائمی دایر است.

آدرس بازار شبانه پاتایا: 519/106 หมู่ที่ 10 Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب

جاهای دیدنی پاتایا

آکواریوم مانستر (Monster Aquarium)

یکی از جاهای دیدنی پاتایا که محلی برای تفریح هم محسوب می‌شود، آکواریوم مانستر است. آکواریوم مانستر یک جاذبه کمتر دیده شده در پاتایا است که چندان شلوغ نیست، اما می‌تواند مکانی عالی برای گردشی خانوادگی باشد. در این آکواریوم می‌توانید حیوانات بسیار کمیاب مانند لاک پشت‌های دو سر، انواع مانستر ماهی و تمساح‌های آلبینو را مشاهده کنید. یک تونل زیر آب به طول 10 متر با منظره 360 درجه از زندگی دریایی پر جنب‌و‌جوش نیز در این آکواریوم وجود دارد.

آدرس آکواریوم مانستر: 125 1, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت کاری: 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 120 بات برای بومیان و 500 بات برای گردشگران

جاهای دیدنی پاتایا

ساحل جومتین (Jomtien Beach)

یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا برای آرامش و لذت بردن از دریا، ساحل جومتین است. ساحل Jomtien که در خط ساحلی 6 کیلومتری قرار گرفته، یکی از بهترین مکان‌های توریستی پاتایا برای فرار از شلوغی شهر است. بسیاری از تفریحات ساحلی مانند موج‌سواری، پاراسلینگ، کایت‌سواری و جت اسکی در این ساحل در دسترس هستند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در امتداد ساحل وجود دارد که غذاهای دریایی تازه و محلی خوشمزه را سرو می‌کنند.

آدرس ساحل جومتین: Lies in Jomtien town, on the east seashore of the Gulf of Thailand

ساعت کاری: 24 ساعته

جاهای دیدنی پاتایا

ساحل پاتایا (Pattaya Beach)

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پاتایا، ساحل زیبای پاتایا است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این ساحل برای دوستداران دریا و آب‌تنی این فرصت را فراهم می‌کند تا از فعالیت‌های آبی هیجان انگیز، از جمله اسکی روی آب، غواصی، ویک بورد، موج سواری، پاراسلینگ، قایق سواری، غواصی و جت اسکی لذت ببرند.

آدرس: thailnd, Pattaya Beach

جاهای دیدنی پاتایا

بازار شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

بازار شناور پاتایا که در سال 2008 افتتاح شد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا است. این بازار در کنار رودخانه و حتی روی آب واقع شده است. بازار رودخانه به شما در خرید سوغاتی‌های کوچک کمک می‌کند، زیرا مردم محلی که در کنار رودخانه زندگی می‌کنند کارهای دستی خودشان را در این بازار به‌فروش می‌رسانند. صنایع دستی سنتی تایلندی و سوغاتی‌های کوچک زیبا را می‌توانید از قایق‌ها و فروشگاه‌های کنار آب این بازار بخرید.

آدرس بازار شناور پاتایا: 451 304 หมู่ที่ 12 Sukhumvit Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب

جاهای دیدنی پاتایا

مینی سیام (Mini Siam)

مینی سیام که در ابتدا یک پروژه تحقیقاتی بود و در سال 1985 تأسیس شد، اما اکنون به پارک کودک تبدیل شده است. اگر از مینی سیام بازدید کنید، دیگر نیازی به بازدید از نقاط دیگر جهان ندارید، زیرا این جای دیدنی پاتایا، یک کپی کوچک از تمام نقاط معروف دنیا را در خود جای داده است. این جاذبه یک مکان توریستی عالی برای خانواده‌هایی است که با فرزندان خردسال خود به پاتایا سفر کرده‌اند.

آدرس مینی سیام: 387 Sukhumvit Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت بازدید: 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 300 بات

جاهای دیدنی پاتایا

سخن آخر

جاهای دیدنی پاتایا بسیار متنوع هستند و نیاز به زمان زیادی برای بازدید دارند، اما ما در این مطلب سعی بر آن داشتیم که تعدادی از بهترین و مهمترین آن‌ها را معرفی کنیم تا در مدت اقامتتان در این شهر، برنامه‌ریزی مناسبی برای لذت بردن از لحظاتتان داشته باشید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf