معرفی بهترین جاهای دیدنی تفلیس

گردشگری
شناخت جاهای دیدنی تفلیس به شما کمک می‌کند سفرتان به این شهر زیبا را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل کنید. در این مطلب برخی از مهمترین جاهای دیدنی تفلیس را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی تفلیس بر خلاف شنیده‌ها از این شهر زیبا، بسیار متنوع و دیدنی هستند. اگر قصد دارید تور تفلیس را برای تعطیلاتتان انتخاب کنید، جاذبه‌های متنوع تاریخی، تفریحی و طبیعی بسیاری را در پایتخت گرجستان، تجربه خواهید کرد، فقط کافی است که با این جاهای دیدنی کمی آشنایی داشته باشید و برنامه‌ریزی مناسبی برای دیدنشان ترتیب دهید. به‌همین منظور در این مطلب از بلاگ نگارستان پرواز  قصد داریم شما را با مهمترین جاهای دیدنی تفلیس آشنا کنیم و از ویژگی‌هایشان برایتان بگوییم. همراه ما باشید.

کوه متاتسمیندا (Mount Mtatsminda)

کوه متاتسمیندا که «کوه مقدس» نیز نامیده می‌شود، مرتفع‌ترین نقطه تفلیس است و مناظر عالی از کل شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. اینجا جایی است که هم گردشگران و هم مردم محلی از دیدنش لذت می‌برند، کوهی که فقط یک جاذبه طبیعی و مکانی مقدس نیست، بلکه یک مکان تفریحی در تفلیس هم محسوب می‌شود. در بالای کوه یک پارک تفریحی و یک رستوران معروف نیز وجود دارد. کلیسای سنت داوود گارجا و پانتئون که یک مکان فرهنگی و تاریخی جالب است نیز در این کوه قرار دارد.

کوه متاتسمیندا حدود 740 متر ارتفاع دارد و پیاده‌روی روی آن و رسیدن به قله آسان نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم از فونیکولار یا وسایل حمل و نقل عمومی (اتوبوس شماره 124) برای بازدید از این جای دیدنی تفلیس استفاده کنید.

آدرس کوه متاتسمیندا: Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان تنها برای کوه‌نوردی

جاهای دیدنی تفلیس

قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

کوه مقدس متاتسمیندا میزبان قطعات قلعه باستانی ناریکالا است. این بنا شناخته شده‌ترین و قدیمی‌ترین بنای دوران باستان تفلیس است. مردم شهر تفلیس این قلعه را قلب و روح شهر می‌نامند. تاریخ ساخت قلعه به قرن چهارم پس از میلاد باز می‌گردد و بعدها قلعه چندین بار مرمت شد و گسترش یافت. امروزه قلعه ناریکالا از بهترین جاهای دیدنی تفلیس برای گردشگران محسوب می‌شود.

آدرس قلعه ناریکالا:  Mtatsminda Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 8 صبح تا 8 شب

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

حمام گوگرد تفلیس (Tbilisi Sulfuric Baths)

حمام‌های گوگردی تفلیس یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تفلیس هستند که در بخش قدیمی شهر، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. این حمام‌ها در خیابان گریشاشویلی نزدیک خاکریز کورا قرار دارند. پیدایش حمام‌های گوگردی با فراوانی چشمه‌های گوگردی گرم در این منطقه آغاز شد. هر یک از این حمام‌ها در زمان های مختلف ساخته شده‌اند. قدیمی‌ترین آنها حمام ایراکلی است که در قرن شانزدهم ساخته شده است.

زیباترین حمام اوربلیانی است که از دو طرف با مناره‌ها تزیین شده و نمای آن با کاشی‌های آبی تزئین شده است و اکثر مردم آن را حمام آبی می‌نامند. فضای داخلی حمام بسیار تمیز و زیبا است. دیوارها با موزاییک کاشی‌های سرامیکی سبز و سفید تزئین شده است. همچنین حمام‌های ببوتوف، ایالت، سامباتوف و زوبالوف نیز قابل بازدید هستند. جالب است بدانید که تمام حمام‌های تفلیس به نام صاحبان سابق خود نامگذاری شده‌اند.

آدرس حمام‌ گوگردی اوربلیانی: 31 Abano St, Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 8 صبح تا 10 شب

هزینه بازدید: 10 لاری به بالا

 جاهای دیدنی تفلیس

کلیسای متخی (Metekhi church)

یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس کلیسای متخی است. معبد متخی مربوط به قرن دوازدهم است که در نزدیکی لبه ساحل صخره‌ای کورا قرار دارد که محل اقامت تزارهای گرجستان بوده است. در زیر طاق‌های معبد متخی اولین شهید گرجستانی، به خاک سپرده شده است. نام کلیسای متخی اولین بار در قرن سیزدهم در کتاب‌های تاریخ ذکر شده است و بارها تخریب و بازسازی شد و اکنون یکی از جاذبه‌های محبوب تفلیس است.

آدرس کلیسای متخی: Metekhi St, Tbilisi, Georgia

ساعت بازدید: 9 صبح تا 7 بعدازظهر

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

کلیسای جامع سیونی (Sioni Cathedral)

تفلیس شهر کلیساهای زیبا است. سیونی یکی از شناخته شده‌ترین بناهای تاریخی شهر قدیمی تفلیس است که آغاز ساخت آن به قرن پنجم تا ششم و پایان آن در نیمه اول قرن هفتم می‌رسد. امروزه سیونی محل اقامت کاتولیکوس پدر کلیسای مسیحی گرجستان است. تنها قسمت تزئینی کلیسای جامع، برج مرتفع با گنبد شیبدار است که بر فراز بخش مرکزی سیونی قرار گرفته است.

آدرس کلیسای جامع سیونی: Sioni St, Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 8 صبح تا 8 شب

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

کلیسای آنچیشاتی (Anchiskhati Church)

این کیسای زیبا یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس محسوب می‌شود که مورد استقبال گردشگران این شهر قرار می‌گیرد. آنچیشاتی در شهر قدیمی قرار دارد و در قرن ششم ساخته شده است. ساختمان مستطیل شکل زیبای کلیسا تحت تأثیر معماری باستانی فلسطین ساخته شده است ودرهای کلیسای آنچیسخاتی با صلیب سنتی گرجی شبیه به صلیب سنت نینو تزئین شده است که بسیار دیدنی است.

آدرس کلیسا آنچیسخاتی:  11 Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 9 صب تا 6 بعد از ظهر

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

کلیسای جامع سامبا تفلیس، کلیسای جامع تثلیث تفلیس (Holy Trinity Cathedral of Tbilisi)

این کلیسا با اختلاف یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی تفلیس است. کلیسای جامع تثمیندا سامبا که در سال 2004 ساخته شد، نماد گرجستان جدید نیز نامیده می‌شود. زیبایی و بزرگی کلیسای جامع واقعاً خیره کننده است و به طرز باشکوهی بر روی تپه سنت ایلیا، در ساحل رودخانه کورا قرار دارد.

سامبا مرتفع‌ترین کلیسای گرجستان است و 101 متر ارتفاع دارد. کلیسای جامع سامبا با وسعتی باشکوه ساخته شده است . گنبد طلایی آن عملا از هر نقطه تفلیس دیده می‌شود. کلیسای جامع بخشی از یک مجموعه است که شامل اقامتگاه پدر و یک صومعه، مدرسه الهیات و آکادمی، هتل و مجموعه ای است که از نه کلیسای کوچک تشکیل شده است که پنج تای آن در زیر زمین قرار دارند.

آدرس کلیسای جامع سامبا:  T'bilisi, Georgia ,Avlabari

ساعات بازدید: 8 صبح تا 10 شب

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

دریاچه لاک پشت (Turtle Lake)

دریاچه لاک پشت که یکی از جاهای دیدنی تفلیس محسوب می‌شود، دریاچه‌ای کوچک است که در ارتفاع تقریباً 700 متری از سطح دریا واقع شده است. این مکان دنج در صخره سمت چپ کوه Mtatsminda، بر فراز پارک Vake و موزه قوم نگاری قرار دارد. زمانی در این دریاچه لاک‌پشت‌های زیادی وجود داشت به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب کردند. وقتی هوای تفلیس مناسب است، دریاچه لاک پشت به مکانی مورد علاقه برای پیاده روی، استراحت و تمرینات ورزشی، نه تنها برای مردم محلی، بلکه برای گردشگران تفلیس تبدیل می‌شود. این دریاچه از رودخانه کوهستانی ورازیسفوی سرچشمه می‌گیرد و توسط جنگلی انبوه احاطه شده است.

از امکانات این دریاچه می‌توان به سواحل سنگ‌ریزه‌ای زیبا با صندلی‌ برای استراحت، کافه‌های دنج، زمین‌های بازی برای کودکان، زمین‌های ورزشی و مسیر دویدن در اطراف دریاچه اشاره کرد.

آدرس دریاچه لاک پشت‌ها: Outskirts of Tbilisi

زمان بازدید: 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

پارک ریکه و پل تفلیس (Rike Park)

یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس که برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود، پارک ریکه و پل دیدنی تفلیس است. این پارک سرسبز در امتداد ساحل شرقی رودخانه کورا، مسیرهای پرپیچ‌وخم، استخرها و فواره‌های دیدنی دارد و توسط پل صلح به قسمت غربی‌اش می‌پیوندد و راهی برای رسیدن به شهر قدیمی تفلیس محسوب می‌شود. دو ساختمان فلزی در انتهای شمالی پارک، یک سالن کنسرت و نمایشگاه هستند. پروژه‌ای ناتمام که توسط ماسیمیلیانو فوکساس ایتالیایی طراحی شده است و اکنون بی‌استفاده مانده است.

آدرس ریکه پارک: Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی تفلیس

فونیکولار (Funicular)

فونیکولار تفلیس، یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس است که از تفریحات این شهر نیز به‌شمار می‌آید. برای رسیدن به کوه متاتسمیندا از فونیکولار استفاده می‌شود که مناظری فوق‌العاده از شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد و هیجان سفرتان را افزایش می‌دهد، همچنین در ایستگاه این فونیکولار، یک شهربازی بزرگ برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

آدرس فونیکولار تفلیس:  Shota Chitadze Dead End, Tbilisi, Georgia

ساعات بازدید: 9:45 صبح تا 10 شب

هزینه بازدید: تهیه کارت به مبلغ  2 لاری (که در باجه فروش بلیط فروخته می‌شود). قیمت فونیکولار 8 لاری است و برای استفاده از شهربازی باید کارت خود را شارژ کنید.

جاهای دیدنی تفلیس

سخن آخر

در این مطلب تعدادی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس را بررسی کردیم و از ویژگی‌هایشان گفتیم. اگر برای تعطیلاتتان تور تفلیس نوروز را انتخاب کرده‌اید، این مطلب می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی برای سفرتان کمک کند تا از تک تک لحظات اقامتتان در این شهر زیبا، نهایت لذت را ببرید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf