بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
اگر برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است هرچه سریع‌تر تصمیمتان را بگیرید، زیرا در رزرو تورهای نوروزی، زمان رزرو یک عامل مهم است و می‌تواند در قیمت و همچنین کیفیت تورتان تاثیرگذار باشد.

 شاید این سوال قبل از فرا رسیدن نوروز و تعطیلاتش، ذهن شما را مشغول کرده باشد و تصمیم گرفته‌ اید برای پاسخ به آن تحقیقات مفصلی انجام دهید تا این مقطع زمانی را به بهترین نحو بگذرانید و سفری خاطره‌ انگیز را برای خود و خانواده تان برنامه‌ ریزی کنید. قبل از هرچیز، باید بگوییم که انتخاب بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، بستگی به سلیقه، شرایط و انتظارتان از سفر دارد، به‌ همین دلیل در این مقاله از بلاگ نگارستان پرواز شما را با چند مقصد پرطرفدار برای سفرهای نوروزی آشنا می‌کنیم تا با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را برای روزهای نوروزیتان انتخاب کنید.

سفر نوروزی به استانبول، پر بازدید ترین شهر دنیا

در لیست بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، اولین و پرطرفدارترین گزینه، شهر استانبول است. همانطور که می‌دانید کشور ترکیه در بهار آب‌ و‌هوای بسیار مناسبی دارد و گشت‌ و‌گذار در این کشور، یکی از بهترین تجربه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد، همچنین سفر به کشورهای همسایه و بدون ویزا برای ما ایرانیان به‌ صرفه‌ تر و آسان‌ تر است. استانبول از آن گزینه‌ هایی است که برای بازدید از آن احتیاجی به اخذ ویزا و پروسه طولانی آن ندارید.
یکی دیگر از دلایلی که استانبول را به یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی در نوروز 1403 تبدیل می‌کند، تفاوت ارزهای ریال و لیر است. همانطور که می‌دانید لیر ترکیه نسبت به دلار نرخ کمتری دارد و این موضوع مخارج سفر را مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر می‌کند، البته این را هم در نظر بگیرید که تورم در کشور ترکیه باعث شده هزینه‌ها نسبت به قبل، آنقدر هم اقتصادی نباشد اما هنوز هم نسبت به باقی مقاصد، سفر به استانبول، سفر گرانی محسوب نمی‌شود.از تمام این موارد که بگذریم، مهم‌ترین و البته شلوغ‌ ترین شهر ترکیه، استانبول، با جاذبه‌های متنوع، طبیعت زیبا و انواع تفریحات، همیشه یکی از گزینه‌های سفر ایرانیان بوده است و در روزهای بهاری چهره‌ زیباتری از این شهر را خواهید دید. با اینکه در نوروز استانبول بسیار شلوغ است، اما باز هم این شهر یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 به شمار می‌آید. بازدید از جاهای دیدنی استانبول، قدم زدن در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های دیدنی‌اش و تجربه امتحان کردن غذاهای فوق‌العاده، سفر شما را به یک خاطره هیجان‌انگیز تبدیل خواهد کرد. اگر تور استانبول را از میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، برای تعطیلات نوروزتان انتخاب کردید، از گردش در خیابان استقلال، منطقه بالات، خیابان بغداد و بازدید از کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، پل گالاتا و برج گالاتا و نوشیدن یک قهوه در کافه نرو یا استارباکس، غافل نشوید. اگر به‌ دنبال خرید هستید، بهترین مراکز خرید را در این شهر خواهید یافت. مراکز خریدی که تفریح را با خرید ادغام کرده‌اند و ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. اگر زمان کمی در این شهر اقامت دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مراکز خرید مال آف استانبول، فروم استانبول، ایستینیه پارک و اوت لت ونیزیا دیدن کنید. اگر هم به دنبال مراکز تفریحی در استانبول هستید، سر زدن با آکواریوم استانبول، کشتی سواری در بسفر و بازدید از جزیره بویوک آدا، می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را برایتان رقم زند.

اگر استانبول را از میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کرده‌اید، این موضوع را در نظر داشته باشید که تور استانبول در این ایام بسیار سریع تکمیل ظرفیت می‌شوند، همچنین با نزدیک شدن به تاریخ سفر، هزینه‌های بلیط و اقامت افزایش می‌یابد و گاهی سرسام آور می‌شود، پس هرچه سریع‌ تر نسبت به رزرو تورتان اقدام کنید.

سفر نوروزی به استانبول  پر بازدید ترین شهر دنیا
آنتالیا، نگین مدیترانه

یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، شهر تفریحی و ساحلی آنتالیا است. این شهر که در سواحل مدیترانه در کشور ترکیه واقع شده است، بهترین تفریحات آبی، بزرگترین هتل‌ها و رویایی‌ترین سواحل را دارد. برای سفر به آنتالیا مانند سفر به باقی شهرهای کشور ترکیه، نیاز به ویزا نخواهید داشت، اما با توجه به اینکه اکنون هیچ پرواز ایرانی به‌ طور مستقیم در فرودگاه آنتالیا به زمین نمی‌نشیند، سفر به این شهر زمان‌ بر خواهد بود. اما اگر سفر آسان‌ تری را ترجیح می‌دهید، تورتان را با پروازهای ترک انتخاب کنید.
آب‌ و‌هوای آنتالیا در تعطیلات نوروز مناسب است اما گاهی با تغییرات کمی همراه  است که باعت می‌شود دسترسی شما به تفریحات آبی مختل شود. با این حال هنوز هم آنتالیا یکی از بهترین گرینه‌ها در لیست بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 محسوب می‌شود.

 اگر می‌خواهید سفری آرام را تجربه کنید، هتل‌های آنتالیا با انواع امکانات تفریحی این شرایط را برایتان فراهم می‌کنند. توجه داشته باشید که در آنتالیا هرچه هتل لوکس‌ تر باشد، امکانات رایگان بیشتری دریافت خواهید کرد و البته قیمت تور آنتالیا افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه هتل‌های آنتالیا خدمات آل و یو آل را ارائه می‌دهند، سفر به این شهر تقریبا با هزینه اضافی همراه نخواهد بود. به‌طور معمول افرادی که آنتالیا را به عنوان مقصد سفرشان میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب می‌کنند، به گردش در شهر و بازدید از مراکز خرید علا قه‌ ای نداشته و تمام زمان سفرشان را در هتل‌های بی‌نظیر آن می‌گذراند، با این حال اگر تمایل دارید از جاهای دیدنی آنتالیا بازدید کنید ما به شما شهر قدیمی آنتالیا یا منطقه کاله ایچی، برج ساعت، دروازه هادریان، مناره ساعت، بندر قدیمی و اسکله آنتالیا و برج هیدیرلیک را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین مراکز خرید بزرگی مانند مال آف آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید دپو، مرکز خرید اوزدیلک و مرکز خرید مارک آنتالیا برای شیفتگان خرید بسیار مناسب هستند.

آنتالیا نگین مدیترانه
پوکت، بهترین طبیعت دنیا 

یکی دیگر از گزینه‌ های بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، شهر پوکت است. کشور تایلند با طبیعت فوق‌ العاده و جاذبه‌های متعدد گردشگری، همیشه مورد توجه گردشگران بوده و بسیاری از بازدید کنندگان این کشور، آن را بی نظیرترین کشور از نظر طبیعت بکر و دیدنی توصیف می‌کنند.

تورهای تایلند معمولا برای مهمترین شهرهای آن مانند پوکت، بانکوک و پاتایا برگزار می‌شوند، اما در میان این شهرها، پوکت حرف بیشتری برای گفتن دارد. اگر برای انتخاب بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 مردد هستید و البته بودجه‌ زیادی دارید، پیشنهاد ما به شما سفر به شهر پوکت و جزیره‌های رویایی آن است.
در نظر داشته باشید که سفر به پوکت نیازمند اخذ ویزا است که این پروسه معمولا بین 7 تا 10 روز کاری زمان می‌ برد. همچنین پروازهای ایران به پوکت بسیار طولانی و قیمت‌های آن‌ها نیز نسبت به باقی مقاصد گران‌ تر است و به‌ طبع آن تور پوکت برای ما ایرانیان از تورهای لوکس محسوب می‌شود، مخصوصا در زمان‌هایی که تقاضا برای سفر افزایش می‌ یابد.شهر پوکت، شهری دیدنی با آب‌ و‌هوای بسیار مناسب در نوروز است. شهری که در آن می‌توانید انواع تفریحات را بیابید و غذاهای خاص را امتحان کنید. اگر پوکت را از میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بازید از واکینگ استریت، پتونگ بیچ، جزیره جیمز بایند و جزیره فی فی را از دست ندهید. این جاذبه‌ها سفر شما را به یک خاطره فوق‌العاده تبدیل می‌کنند.
اگر به‌دنبال خرید هستید، با اینکه تایلند و شهر پوکت مقصدی مناسب برای خرید محسوب نمی‌شود، اما بازدید از مراکز خرید متنوع آن می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند. مرکز خرید ‏Jungceylon‏،Central Festival Phuket ‎‏‏ و Premium Outlet Phuket‏ از مراکز خریدی هستند که می‌توانید در آن‌ها خرید را همراه با تفریح تجربه کنید.
بازدید از جاهای دیدنی پوکت هم می‌تواند یکی دیگر از برنامه‌های سفرتان باشد. بازدید از معابد دیدنی مانند معبد وات چالونگ، معبد و بازار کارون و گردش در شهر قدیمی پوکت از کارهایی است باید در زمان اقامتتان در این شهر دیدنی انجام دهید.
اگر به دنبال تفریح هستید به سواحل جذاب پوکت سر بزنید، پاراسل، قایق‌ سواری و غواصی از تفریحاتی هستند که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. گردش در بازارهای خیابانی و امتحان کردن غذاهای خیابانی هم یکی از مواردی است که در سفر به پوکت پیشنهاد می‌شود.اگر پوکت را به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کردید، باید توجه داشته باشید که تورهای پوکت در این مقطع زمانی بسیار سریع تکمیل می‌شوند و هرچه به زمان سفر نزدیکتر شوید، هزینه این تورها افزایش می‌یابد، پس با یک برنامه‌ ریزی سریع، تور پوکتتان را از چند ماه قبل برای تعطیلات نوروز رزرو کنید، تا هم نگران پروسه اخذ ویزا نباشید، هم از قیمت مناسب‌ تری بهره‌ مند شوید.

پوکت بهترین طبیعت دنیا
پاتایا، مقصد گردشگری هیجان انگیز

در میان گزینه‌های بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 به شهر پاتایا می‌رسیم. همانطور که پیش‌ تر اشاره کردیم، تایلند در بهار آب‌ و‌هوای دلپذیری دارد و تورهای این کشور در این زمان بسیار محبوب است. یکی دیگر از شهرهای تایلند که می‌تواند سفری خاطره‌ انگیز را برایتان رقم بزند، شهر پاتایا است. با اینکه تصور می‌شود سفر به این شهر تنها برای مجردان مناسب است، اما باید بدانید که طبیعت فوق‌ العاده، تفریحات متنوع و جاهای دیدنی فراوان، پاتایا را به یک شهر دیدنی تبدیل می‌کند.

مانند تور پوکت، سفر به پاتایا هم نیاز به اخذ ویزا طی پروسه‌ای زمان‌ بر، دارد. همچنین از ایران هیچ پرواز مستقیمی به پاتایا انجام نمی‌شود و شما باید برای سفر به این شهر ابتدا به بانکوک سفر کنید و بعد به‌وسیله ماشین یا اتوبوس و از طریق زمینی، خودتان را به پاتایا برسانید، پس در این مورد نیز نیاز به زمان دارید. تور پاتایا معمولا به‌صورت ترکیبی با سایر شهرها برگزار می‌شود، اما اگر تنها بازدید از شهر پاتایا را در نظر دارید، می‌توانید تور تک پاتایا را از میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403  انتخاب کنید.

با توجه به همه این موارد، اگر پاتایا را به عنوان گزینه‌ای مناسب در میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که پاتایا جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و در مدت اقامتتان، بازدید از معبد حقیقت، بیگ بودا و بام پاتایا را از دست ندهید. همچنین اگر به امتحان کردن غذاهای خیابانی علاقه دارید، خیابان بیچ رود و واکینگ استریت برای این کار بسیار مناسب هستند. برای خرید می‌توانید به مراکز خریدی مانند مرکز خرید فستیوال پاتایا، مرکز خرید ترمینال 21، مرکز خرید سنترال مارینا، مرکز خرید میموزا و مرکز خرید بزرگ هاربر سر بزنید.

با توجه به اینکه پاتایا به تفریحاتش مشهور است، برای تفریح می‌توانید از سواحل دیدنی پاتایا بازدید کنید، غواصی کنید، به دهکده فیل‌ها سر بزنید، باغ وحش ببرها را بازدید کنید و در پارک آبی رامایانا تجربه‌ای بی‌نظیر را رقم بزنید. همچنین بازدید از مینی سیام، کوه بودا، باغ استوایی نانگ نوچ از فعالیت‌های پیشنهادی در پاتایا محسوب می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده، اگر پاتایا مقصد محبوب شما میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 است، برای رزرو تورهای آن در لحظه آخر اقدام نکنید، زیرا تورهای پاتایا مانند سایر تورها در ایام نوروز بسیار سریع تکمیل ظرفیت می‌شوند و با نزدیک شدن به تاریخ سفر با افزایش قیمت این تورها مواجه خواهید شد.


دبی، شهر آسمان خراش ها

در میان گزینه‌های موجود در لیست بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، دبی درخشش عجیبی دارد. دبی به‌عنوان مقصدی نزدیک در همسایگی کشورمان، میان ایرانیان بسیار محبوب است. با اینکه هزینه سفر به این شهر بالا است و تور دبی معمولا از تورهای لوکس محسوب می‌شود، اما به دلیل خوش آب‌ وهوا بودن این شهر در ایام نوروز ، یکی از بهترین مقصدها میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 محسوب می‌شود.

سفر به دبی نیاز به اخذ ویزا دارد و هزینه ویزا نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید، همچنین دبی یک شهر لوکس است و معمولا تفریح و گردش در این شهر هزینه بالایی دارد. با این حال هنوز هم دبی یک مقصد محبوب برای ما ایرانیان است.

 اگر تور دبی را میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، برای تعطیلات نوروزتان انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از موزه آینده، برج خلیفه و فواره موزیکالش، دهکده جهانی دبی، ساحل جمیرا، آکواریوم دبی و جزیره نخل بازدید کنید. اگر به خرید علاقه دارید باید بدانید که بهترین مراکز خرید دنیا در دبی واقع شده‌اند و گاها از نظر وسعت بی‌رقیب هستند. بهترین مراکز خرید دبی، مرکز خرید لوکس بورجومان، امارات مال، سیتی واک، سیتی سنتر دیره و نخیل مال هستند. اگر هم به دنبال تفریح در این شهر هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به میراکل گاردن دبی، پارک آبی آتلانتیس، شهر بازی فراری پارک، زیپ لاین دبی و سافاری دبی بزنید.

به شما توصیه می‌کنیم که اگر تور دبی را از میان  بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 برگزیده‌اید، قبل از نزدیک شدن به تعطیلات نوروز آن را رزرو کنید تا با تکمیل ظرفیت یا قیمت‌های سرسام‌آور مواجه نشید و همچنین فرصت بیشتری را برای برنامه‌ریزی سفرتان داشته باشید.

دبی شهر آسمان خراش ها


مالزی کشوری با آب و هوای استوایی


میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403، نام مالزی به‌عنوان گزینه‌ای محبوب به چشم می‌خورد. کشور مالزی دقیقا روی خط استوا واقع شده و به‌همین دلیل آب‌ و‌هوای مناسبی در ایام نوروز دارد. مالزی در واقع در همسایگی کشور اندونزی ّو تایلند واقع شده و حال‌ و‌هوایی مانند این دو کشور دارد.

برای سفر به مالزی نیاز به ویزا ندارید و فقط پاسپورت با اعتبار 7 ماه کافی است. اکنون پرواز مستقیمی به مالزی وجود ندارد و معمولا پروازها به این کشور یک توقف در کشورهایی مانند تایلند یا قطر دارند، همچنین مدت زمان این پروازها معمولا طولانی است، اما اگر مالزی را میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کرده‌اید، این موارد از لذت سفرتان نمی‌کاهد.

تورهای مالزی معمولا به مقصد کوآلالامپور، پایتخت این کشور برگزار می‌شوند، اما گاهی شاهد برگزاری تورهای ترکیبی مانند، تور ترکیبی کوآلالامپور و پنانگ یا کوآلالامپور و لنکاوی هستیم. فارغ از اینکه کدامیک از این شهر‌ها را برای سفر از میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب می‌کنید، باید بدانید که مالزی مملو از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی است. اگر در کوآلالامپور اقامت دارید، بازدید از خیابان پتالینگ، غار باتو، برج منارا، باغ دریاچه کوآلالامپور و موزه ملی را از دست ندهید. اگر هم به مکان‌های تفریحی علاقه دارید سری به پارک ماجراجویی ای تی وی، مرکز تفریحی بریک اوت، جنگ لیزر، پارک پروانه‌ها و پارک پرندگان بزنید.

مالزی مقصدی مناسب برای خرید محسوب نمی‌شود زیرا خرید در این کشور برای ما بسیار هزینه‌ بر خواهد بود، با این حال، گشت‌ و‌گذار در مراکز خرید، یکی از تفریحات مالزی است. مراکز خرید مدرن مانند مرکز خرید سوریا، مرکز خرید گاردنز، مرکز خرید استارهیل گالری، مرکز خرید برجایا میدان تایم و مرکز خرید پاویلیون بهترین گزینه‌ها برای خرید در کوآلالامپور محسوب می‌شوند.

با توجه به تمام موارد گفته شده اگر کوآلالامپور را میان بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز 1403 انتخاب کرده‌اید، برای رزرو تورمالزی در تعطیلات نوروز، از ماه‌های قبل اقدام کنید، زیرا علاوه‌بر برنامه‌ریزی بهتر، رزرو این تورها برای تاریخ‌های دورتر، باعث می‌شود قیمت آن‌ها مناسب‌تر باشد و همچنین با تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.

مالزی کشوری با آب و هوای استوایی


مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf