اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

گردشگری
دانلود اپلیکیشن های کاربردی در سفر به ترکیه، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای برنامه‌ریزی یک سفر بدون مشکل، انجام دهید. در این مطلب بهترین اپلیکیشن های ترکی که در سفر به کارتان خواهند آمد را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه باعث می‌شوند سفر شما به این کشور با دردسرهای کمتری همراه باشد. اگر تجربه بدی مانند پرداخت کرایه اضافه برای تاکسی یا مسیریابی غلط را در سفرهای گذشته داشته‌اید و اکنون به‌دنبال راهی ساده برای سفر به ترکیه هستید، در این مطلب از نگارستان پرواز، اپلیکیشن‌هایی که در سفر به استانبول یا سایر شهرهای ترکیه برایتان کاربردی خواهند بود را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن بی تاکسی (BI TAXI) ، راهی مطمئن برای سفرهای درون شهری

امروزه تاکسی‌های اینترنتی در سراسر جهان جایگاه تاکسی‌های سنتی را گرفته و البته روشی مطمئن‌تر و واضح‌تر به‌ شمار می‌آیند. همانطور که در ایران اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی سفرهای درون شهری شما را تسهیل می‌کنند، در ترکیه نیز تعدادی از این اپلیکیشن‌ها وجود دارند تا شما را از سردرگمی و پرداخت کرایه‌های غیر منطقی نجات دهند. بی تاکسی ((BI TAXI معروف‌ترین و البته محبوب‌ ترین اپلیکیشن تاکسی در ترکیه است.

اگر با تور استانبول سفر می‌کنید نگران ترانسفر بین فرودگاه و محل اقامتتان نخواهید بود، چون لیدر از قبل برای شما هماهنگ شده و با ماشین‌های اختصاصی شما را به هتلتان خواهند رساند، اما اگر به صورت مستقل به ترکیه سفر می‌کنید، استفاده از این اپلیکیشن را برای طی مسافت بین فرودگاه و محل اقامتتان، به شما توصیه می‌کنیم، زیرا در این اپلیکیشن همه چیز واضح و روشن است. در قسمت پایین صفحه درخواست تاکسی، انواع تاکسی‌ها را مشاهده خواهید کرد که هر کدام مبلغ ورودی متفاوتی دارند. تفاوت تاکسی‌های اینترنتی ترکیه با تاکسی‌های اینترنتی ایران این است که شما با تعیین مبدا و مقصدتان مبلغ کل کرایه را مشاهده نخواهید کرد و با احتساب قیمت هر کیلومتر در نهایت قیمت نهایی برایتان مشخص خواهد شد.

اپلیکیشن های سفر به ترکیه

اپلیکیشن آی تاکسی (I TAXI)، تاکسی اینترنتی مطمئن در ترکیه

یکی دیگر از اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه، اپلیکیشن آی تاکسی است. این اپ نیز مانند اپ بی تاکسی در زمینه تاکسی اینترنتی فعال است و به شما کمک می‌کند دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر سفرهای درون شهری خودتان را انجام دهید. برای استفاده از این اپلیکیشن ترکیه باید به اینترنت متصل باشید. پرداخت کرایه در تمام اپلیکیشن های تاکسی ترکیه، هم به‌صورت نقد وهم به‌صورت اعتباری امکان‌پذیر است.

 اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکیشن ترافی ((TRAFI، مسیریابی به بهترین شکل ممکن

اگر قبل از سفر دغدغه پیدا کردن مسیرها، اتوبوس‌ها و مترو را دارید، این اپلیکیشن مخصوص شما است. دیگر زمان آدرس پرسیدن از افراد و راهنمایی گرفتن به سر رسیده و شما می‌توانید به تنهایی بهترین مسیر را بیابید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید. یکی از بهترین اپ ها در سفر به ترکیه، اپلیکیشن ترافی است که بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان به شما نشان می‌دهد، علاوه‌بر این کار این اپلیکیشن می‌تواند بهترین وسیله حمل و نقل عمومی را برای مسیر مشخص شده پیشنهاد داده و میزان زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد را نیز پیش‌بینی کند. یادتان باشد که استفاده از کارت‌های حمل و نقل عمومی، مانند استانبول کارت برای پرداخت هزینه‌ها ضروری است و شما نمی‌توانید کرایه برخی از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس را با پول نقد بپردازید.

 اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکیشن هواشناسی ترکیه (Weather for Turkey)، بررسی آب‌ و‌هوا در سفر

یکی دیگر از پرکاربردترین اپلیکیشن ها در سفر به ترکیه، اپلیکیشن مخصوص آب‌و‌هوا در این کشور است. اگر با تور استانبول نوروز سفر می‌کنید، این اپ کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود، زیرا در این برهه زمانی هوای ترکیه غیر‌قابل پیش‌بینی است و گاها یک باران شدید بعد از هوای آفتابی برنامه سفر شما را به هم خواهد ریخت.

اپلیکیشن سسلی سوزلوک (Sesli Sozluk)، زبان شما در سفر

همانطور که می‌دانید ارتباط گرفتن با افراد مخصوصا در کشورهایی مانند ترکیه بسیار سخت است، زیرا اکثر شهروندان این کشور به زبان انگلیسی مسلط نیستند و شما برای ارتباط با آن‌ها باید با زبان ترکی صحبت کنید. یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر به ترکیه، سسلی سوزلوک است که به شما کمک می‌کند با استفاده از اینترنت، زبان انگلیسی را به ترکی تبدیل کنید و با تلفظ صحیح ارتباطتان را با افراد محلی بهبود بخشید و البته راحت‌تر سفر کنید.

 اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکیشن یمک سپتی (Yemeksepeti)، اپلیکیشنی برای شکم گردی

اگر شما هم از علاقه‌مندان به امتحان کردن غذاهای مختلف در سفر هستید، اپلیکیشن یمک سپتی به شما کمک می‌کند تا نزدیکترین رستوران را در اطرافتان بیابید. اگر در هتل های میدان تکسیم اقامت دارید، این اپلیکیشن ممکن از کاربرد کمتری برایتان داشته باشد، زیرا در آن منطقه همه رستوران‌ها و کافه‌ها در نزدیکی شما قرار دارند. اما برای مناطق ناشناخته‌تر این اپلیکیشن از اپ های مهم در سفر به ترکیه محسوب می‌شود. برای دسترسی به این اپ باید لوکیشن خود را روشن کرده و بعد از وارد کردن آدرس به جستجو بپردازید.

اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکیشن (Grand Bazaar)، بهترین راهنمای خرید

یکی دیگر از مهمترین و کارآمدترین اپلیکیشن ها در سفر به ترکیه، اپلیکیشن گرند بازار است. همانطور که می‌دانید، بزرگترین و البته قدیمی‌ترین بازار استانبول، گرند بازار، نه تنها یک جاذبه گردشگری برای مسافران محسوب می‌شود، بلکه بهترین مکان برای خرید هم هست. این بازار بسیار بزرگ و پیچیده است و پیدا کردن اجناس مورد نیازتان در آن به نظر دشوار می‌رسد. اپلیکیشن گرند بازار به شما کمک می‌کند به راحتی در این بازار سنتی کنکاش کنید و مسیر خود را به بهترین شکل بیابید.

اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکشن آی بی بی جپ ترافیک (Ibb Ceptrafik)، ترافیک را بررسی کنید

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن ها در سفر به ترکیه، اپلیکیشن آی بی بی جپ ترافیک است که از اپ های مسیریابی ترکیه محسوب می‌شود. این اپلیکیشن ترک به شما کمک می‌کند برای رسیدن به مقصدتان، بهترین و سریع‌ترین مسیر را بیابید و از شر ترافیک‌های سنگین خلاص شوید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این اپلیکشن باید به اینترنت متصل باشید.

اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه

اپلیکیشن تی ای وی ایرپورت (TAV Airport)، اطلاعات پرواز و فرودگاه‌های ترکیه

اپلیکیشن تی ای وی ایرپورت یکی دیگر از اپلیکیشن های مهم در سفر به ترکیه است. این اپلیکیشن اطلاعات تمام پروازهای موجود در فرودگاه های استانبول و دیگر فرودگاه‌های ترکیه را ارائه می‌دهد، همچنین اطلاعات پارک ماشین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به فرودگاه هم از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی است.

بهترین اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

سخن آخر

در این مطلب تعدادی از مهمترین اپلیکیشن ها در سفر به ترکیه را بررسی کردیم و اطلاعاتشان را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌شود با توجه به هزینه بالا اینترنت، این اپلبکیشن‌های ترک را قبل از سفر دانلود کرده و در برخی از آن‌ها حساب باز کنید و بعد از سفر از مزایای این اپلیکیشن‌ها بهره‌مند شوید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf