هزینه سفر به استانبول از تاکسی تا غذا

گردشگری
با اینکه محاسبه دقیق هزینه سفر به استانبول امکانپذیر نیست، اما با اطلاع از هزینه‌های ضروری می‌توانید برنامه‌ریزی خوبی برای سفرتان انجام دهید. در این مقاله شما را با برخی از این هزینه‌ها آشنا خواهیم کرد.

هزینه سفر به استانبول، مجموعه‌ای از هزینه‌هایی است که باید قبل از سفر و همچنین در حین آن بپردازید و مقدارش بستگی به نحوه سفر کردن شما دارد. گاهی اوقات بودجه سفر محدود است و گردشگران برای تنظیم این بودجه و برنامه‌ریزی، به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد هزینه سفرشان هستند. با اینکه بیشتر هزینه‌های سفر به استانبول قابل کنترل هستند، اما مواردی هم به‌صورت ثابت‌اند و شما توانایی تغییر در آن‌ها را ندارید. در این مطلب از نگارستان پرواز هزینه سفر به استانبول و مواردی که اطلاع از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در سفر می‌شود را بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

واحد پول در ترکیه

واحد پول ترکیه لیر (ترکیش لیره( TL  با علامت است و شما باید در سفر به استانبول، لیر به همراه داشته باشید. هر یک لیر معادل با 100 کروش است. با توجه به تغییرات ارز در ایران و ترکیه، اعلام قیمتی ثابت برای لیر غیرممکن است، بنابراین قبل از سفر به استانبول و برای برآورد هزینه‌های آن باید ارزش لیر را بررسی کنید. برای تبدیل ارز می‌توانید در صرافی‌های داخلی پولتان را چنج کرده و لیر به همراهتان ببرید. همچنین می‌توانید پولتان را تبدیل به دلار کنید و هرچه‌قدر که نیاز داشتید در صرافی‌های استانبول چنج و لیر دریافت کنید. توصیه ما به شما روش دوم است. توجه داشته باشید که تبدیل تمام پولتان به لیر ممکن است به ضررتان تمام شود.

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول، قبل از سفر

قبل هر سفر خارجی و داخلی، پرداخت برخی از هزینه‌ها، از الزامات سفر است. در مورد استانبول نیز این مسئله صدق می‌کند. اگر قصد سفر هوایی یا رزرو تور استانبول را دارید، باید هزینه عوارض خروج، هزینه بلیط هواپیما، هزینه هتل محل اقامت، هزینه ترانسفر، هزینه بیمه و ... را در نظر بگیرید. البته هنگام رزرو تور استانبول، شما تمام این هزینه‌ها را یکجا پرداخت می‌کنید و خیالتان بابت بسیاری از موارد راحت می‌شود، اما اگر به صورت مستقل سفر کنید، باید هرکدام را جدا محاسبه و پرداخت کنید که ممکن است کمی بیشتر از هزینه تور استانبول برایتان آب بخورد. در مورد سفر به استانبول با ماشین شخصی و به‌صورت زمینی، این هزینه‌ها افزایش می‌یابد و شامل هزینه کاپوتاژ، هزینه گواهینامه بین‌المللی، هزینه بیمه خوردو، هزینه عوارض خروج، هزینه مابه‌تفاوت بنزین و ... است.

قیمت بلیط هواپیما استانبول

همانطور که می‌دانید، به‌دلیل مسافت زیاد، بهترین راه سفر به استانبول از طریق راه هوایی و رزرو بلیط هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما استانبول به عواملی مانند نوع ایرلاین، شهر مبدا، تاریخ و ساعت آن بستگی دارد. یعنی شما با انتخاب ایرلاین داخلی به‌جای ایرلاین خارجی مقداری در هزینه بلیط و همچنین هزینه سفر به استانبول صرفه‌جویی خواهید کرد.

دومین مورد که باعث کمتر شدن هزینه سفر به استانبول در بخش بلیط می‌شود، شهری است که از آن سفرتان را آغاز می‌کنید. قیمت بلیط استانبول از شهرهایی مانند تهران و تبریز به مراتب از شهرهای دیگر کمتر است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط، زمان سفر است. هزینه بلیط در فصول پر سفر، تعطیلات و مناسبت‌های خاص مانند بلک فرایدی یا سال نو افزایش می‌یابد. بلیط چارتری نسبت به بلیط سیستمی ارزان‌تر است و قیمت آن ممکن است هنگامی که هواپیما در حال تکمیل ظرفیت است، افزایش یا کاهش یابد.

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول، رزرو هتل

رزرو هتل یکی از مواردی است که بیشترین نقش را در هزینه سفر به استانبول ایفا می‌کند. اگر هدف شما از سفر فقط گشت و گذار است و به هتل به‌عنوان محلی برای استراحت نگاه می‌کنید، می‌توانید هتل‌های دو یا سه ستاره با قیمت مناسب در استانبول بیابید. توجه داشته باشید که استانبول مملو از هتل‌های متنوع است و تقریبا برای هر بودجه‌ای، مواردی وجود دارد. هزینه هتل هم، بستگی زیادی به نزدیک بودن به مرکز توریستی شهر و وسایل حمل و نقل دارد. هتل های میدان تکسیم معمولا به دلیل دسترسی بهتر و نزدیکی به مراکز گردشگری، نسبت به هتل‌های دیگر گران‌تر هستند. طبیعتا اگر در فصول کم مسافر، مانند فصل زمستان به استانبول سفر کنید، یا رزرو هتلتان را از ماه‌ها قبل انجام دهید، می‌توانید در هزینه هتل صرفه‌جویی کنید.

هزینه سفر به استانبول، رستوران و کافه

شهر استانبول شهر کافه‌ها است و قهوه ترک چیزی است که در سفرتان باید آن را امتحان کنید. بنابراین با سفر به استانبول حتما چند وعده غذایی را در رستوران‌های زیبایش صرف خواهید کرد. برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به استانبول لازم است از مراجعه به رستوران‌های مجلل و گرانقیمت خودداری کنید. ترجیحا به رستوران‌هایی بروید که قیمت غذایشان را روی تابلو جلو در یا پشت صندوق نوشته‌اند. هزینه صرف غذا در رستوران‌های محلی به مراتب از صرف غذا در رستوران‌های بین‌المللی مانند برگر کینگ و مک دونالد کمتر است. در زیر میانگین قیمت غذا در رستوران‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم.

  • میانگین قیمت غذا در رستوران‌های ارزان استانبول: 50 لیر
  • میانگین قیمتت غذا در رستوران‌های متوسط استانبول: 150 لیر
  • میانگین قیمتت غذا در رستوران‌های گران استانبول: 300 لیر
  • میانگین قیمت قهوه در کافه‌های استانبول: 100 لیر

هزینه سفر به استانبول

هزینه مواد غذایی یکی از موارد مهم در سفر به استانبول است. از آنجایی‌که گاهی ممکن است نخواهید وعده غذاییتان را در رستوران صرف کنید، بهتر است قیمت مواد غذایی را بدانید تا با هزینه نسبی خوردوخوراک در استانبول آشنا شده و برای بودجه‌تان تصمیم‌گیری کنید. با توجه به نرخ بالای تورم در ترکیه اعلام قیمت ثابت برای خورد و خوراک در استانبول غیرممکن به نظر می‌رسد، با این حال ما به میانگینی از قیمت مواد غذایی پرمصرف اشاره خواهیم کرد.

  • قیمت آب در استانبول: بطری 1.5 لیتری 13 لیر
  • قیمت گوشت در استانبول: 1 کیلو 409 لیر
  • قیمت شیر در استانبول: بطری 1 لیتری 31 لیر
  • قیمت مرغ در استانبول: 1 کیلو 160 لیر
  • قیمت برنج در استانبول: 1 کیلوگرم 50 لیر
  • قیمت تخم مرغ در استانبول: 12 عدد 60 لیر
  • قیمت نان در استانبول: 500 گرم 16 لیر

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول، بازدید از مکان‌های دیدنی

استانبول مملو از جاهای دیدنی است که برخی از آن‌ها برای گردشگران رایگان و برخی شامل هزینه ورودی می‌شوند. معمولا افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، باید هزینه بازدید از این جاذبه‌ها را به عنوان یکی از موارد هزینه سفر به استانبول در نظر بگیرند. در ادامه هزینه ورودی برخی از اماکن دیدنی مهم استانبول را ذکر می‌کنیم، توجه داشته باشید که این قیمت‌ها ممکن است تغییر کنند، پس قبل از سفر در مورد قیمت جدید اطلاعات کسب کنید.

  • هزینه ورودی به کاخ توپکاپی: بزرگ‌سالان 750 لیر، کودکان زیر 12 سال رایگان
  • هزینه ورود به آب انبار باسیلیکا سیسترن: 450 لیر
  • هزینه ورود به آکواریم استانبول: 650 لیر
  • هزینه ورود به کاخ دولما باغچه: 650 لیر

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول، حمل و نقل

مانند تمام شهرهای توریستی، سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار گسترده است. اگر از افرادی باشید که بودجه سفرتان محدود است و می‌خواهید سفری ارزان‌تر را تجربه کنید، اطلاع از قیمت حمل و نقل در استانبول، کمک خوبی برایتان خواهد بود. همانطور که می‌دانید قیمت تاکسی در استانبول به دلیل هزینه بنزین، بسیار بالا است و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، مترو بوس و ... منطقی‌تر و مناسب‌تر خواهد بود، البته برای استفاده از آنها نیاز به استانبول کارت خواهید داشت. در ادامه به قیمت برخی از وسایل حمل و نقل در استانبول اشاره می‌کنیم.

  • هزینه تاکسی زرد رنگ در استانبول: حدود 19 لیر و هر کیلومتر، حدود 14 لیر
  • هزینه مترو در استانبول: 30 لیر، همراه با استانبول کارت 15 لیر
  • هزینه متروبوس در استانبول: یک توقف: 7.09 لیر. دو ایستگاه: 8.48 لیر. سه ایستگاه: 9.90 لیر. چهار تا نه توقف: 11.31 لیر

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول، خرید سوغاتی

یکی از مواردی که باید در هزینه سفر به استانبول در نظر بگیرید، خرید سوغاتی است. بسته به اینکه از کجا خرید کنید و چه چیزی بخرید، رقم این مورد متغییر خواهد بود. ما برای اطلاعات بیشتر در ادامه به قیمت برخی از سوغاتی‌های مرسوم استانبول اشاره می‌کنیم.

  • لوکوم و حلوا: هر بسته حدود 70 لیر به بالا
  • باقلوا: هر بسته از 150 لیر به بالا
  • چای ترکی: از 100 لیر به بالا
  • قهوه ترک: از 40 لیر به بالا
  • علامت چشم نظر: از 20 لیر به بالا

هزینه سفر به استانبول

سخن آخر

درست است که نمی‌توان مقدار دقیق هزینه سفر به استانبول را به‌راحتی محاسبه کرد، اما با اطلاع از جزئیات آن می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی را برای سفر انجام داد. ما در این مقاله با توجه به نیاز مسافران، هزینه سفر به استانبول را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز را در در اختیارتان قرار دادیم تا با بودجه‌بندی مناسب، سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf